טיפול במחלות ודלקות חניכיים

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

מה היא דלקת חניכיים?

לאחר הארוחות נוצרת שכבת רובד של שיירי מזון וחיידקים על השיניים, בקרבת החניכיים.
הרובד והאבנית המצטברים גורמים לדלקת חניכיים שבשלבים הראשונים מתבטאת בתופעות המוכרות לרובנו וכוללת נפיחות ואדמומיות של החניכיים ודימום בעת הצחצוח. דלקת חניכיים זו הנה נפוצה מאוד. הטיפול בדלקת חניכיים קל יחסית ומתבצע על ידי הקםדה יתרה על כל מרכיבי ההיגיינה של חלל הפה .

לעומת דלקת החניכיים , קיים מצב מורכב יותר הנקרא מחלת חניכיים המוגדרת כמחלה של רקמות התמיכה של המשנן . מחלות חניכיים נחלקות לסוגים שונים שרק בחלקן קשורות להידרדרות של דלקת חניכיים . גורמים נוספים המוכרים הם השפעות תורשתיות , מחלות סיסטמיות המשפיעות גל על החניכיים , גורמים מקומיים ועוד.


השלבים הראשונים של המחלה

בשלבים הראשוניים של המחלה נוצרים כיסים סביב השיניים והחניכיים מתחילות להיפרד משטח השן . בהמשך ותוך התקדמות מחלת החניכיים לעומק החניכיים גדלים הכיסים עוד וקיימת פגיעה בעצם התומכת. במצבים מתקדמים של המחלה נפגעת מאוד מערכת התמיכה של השן ומרבית העצם התומכת נספגת ומופיעה ניידות ועד לנשירת השיניים.

הסימפטומים למחלה

את חלק מהסימפטומים של מחלת החניכיים ניתן לחוש לבד ולהלן מספר תופעות מוכרות שיכולות להופיע (לא דווקא כולן) ולאותת לכם על הצורך בבדיקת חניכיים :

  • חניכיים אדמומיות , נפוחות וכואבות במגע.
  • נסיגה של החניכיים וחשיפת צווארי שורש השיניים .
  • דימום חניכיים בעת צחצוח.
  • ריח רע מן הפה.
  • הפרשת מוגלה בין החניכיים והשיניים .
  • ניידות שיניים.
  • שינוי במצב הרווחים בין השיניים .

הטיפול הראשוני לבלימת המחלה

בשלביה הראשונים של המחלה, ניתן לנסות לבלום אותה על ידי היגיינה אורלית טובה, הסרת אבנית ומעקב תקופתי , שלב זה הוא החשוב ביותר ואבחון נכון ובזמן יכול לתת מענה לבעיה שתמשך שנים ולהקטין את הנזק לעתיד.

הטיפול בשלבים מתקדמים

בשלבים המתקדמים יותר, יש צורך לעיתים בהתערבות כירורגית מונעת (ניתוחי צמצום כיסים בחניכיים) או בונה (ניתוחי רגנרציית חניכיים ) ואסתטיים (ניתוחי קו חניכיים וכיסוי רצסיות), זאת בנוסף כמובן להמשך ההקפדה המקסימאלית להיגיינה ברמה גבוהה ומעקב תקופתי.

הקצעת שורשים – מה היא? ולשם מה?

הטיפול הראשוני והשמרני ביותר למחלת חניכיים נקרא הקצעות שורשים. זהו טיפול הנעשה באלחוש מקומי (הרדמה מקומית) ומטרתו לסלק את החיידקים והאבנית הנמצאים על גבי שורשי השיניים בעומק כיס החניכיים . טיפול זה בשילוב עם הקפדה של המתרפא על היגיינת הפה מספיקים ברב המקרים להביא לריפוי ולעצירת התקדמות מחלת החניכיים .

שאלות ותשובות נפוצות

הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית ואינו כואב. במידת הצורך , לאחר הטיפול ניתן לקחת תרופה לשיכוך כאבים.

לאחר סיום הטיפול הפעיל במחלת החניכיים מתחיל טיפול התחזוקה של החניכיים , שמטרתו שמירה על תוצאות הטיפול ומניעת חזרת מחלת החניכיים . טיפול זה כולל ביקור אצל השיננית כל 3 חודשים לצורך הסרת אבנית ורובד על ותת חניכיים , ביקורת רופא חניכיים כל חצי שנה . כל זה נעשה תוך כדי הקפדה של המתרפא על היגיינת הפה.

מחלת חניכיים נגרמת על ידי חיידקים אשר צמודים לשורשי השיניים בעומק כיס החניכיים, באזורים אלו יכולת ההשפעה של האנטיביוטיקה הנלקחת דרך הפה היא מועטה. הדרך היעילה ביותר לסילוק החיידקים ולטיפול במחלת החניכיים היא באמצעות הקצעת שורשים . יחד עם זאת , יש מקרים מסוימים בהם נעשה שילוב של אנטיביוטיקה עם הטיפול המכאני בחניכיים.

תוכן עניינים

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים - ד״ר שוורץ

יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל? טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים

קרא עוד »

יישור שיניים פנימי

יישור שיניים פנימי – רקע כללי יישור שיניים פנימי הוא סוג של טיפול אורתודנטי פופולרי. מטרת הטיפול היא לתקן אי התאמות במיקום השיניים ואופן צמיחתן.

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​