המדריך השלם להלבנה והבהרת השיניים 

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

הלבנת שיניים היא טיפול אסתטי, לא פולשני שמטרתו להעניק לנו חיוך יפהפה, מראה בריא וקורן. חיוך בריא משדר בטחון, חיוניות ובריאות.

אבל, למרות ההצלחה של התעשיה, לא כל שיטות הלבנת השיניים בטוחות או אפקטיביות. יש גורמים שונים כמו תזונה, אורח חיים והזדקנות, שיכולים להשפיע על המראה של השיניים וגורמים לשיניים שלנו לאבד חלק מהבהיקות הטבעית שלהן, לאורך זמן. 

למרבה המזל, יותר מתמיד, התקדמות בטכנולוגיות הדנטליות מאפשרות נגישות של טיפולים אפקטיביים של הלבנת שיניים. במדריך שהכנו לכם כאן, נספר על ההיבטים השונים, השיטות השונות במה כרוכים הטיפולים, למי הטיפולים מתאימים ונדבר על השיטות המקצועיות הרפואיות וגם על שיטות טבעיות.

מה בעצם גורם לשיניים שלנו להצהיב ואיך אפשר להימנע מכך?

יש כמה גורמים שתורמים לשינוי בצבע של השיניים, כמו:

  • תזונה – צריכה קבועה של מזונות ומשקאות בעלי פיגמנטציה חזקה כגון תה שחור, קפה, יין אדום, פירות יער, כורכום, משקאות מוגזים יכולים להכתים את השיניים לאורך הזמן
  • עישון – שימוש בטבק עישון סיגריות יכולים לגרום לכתמים עקשים שהם קשים להסרה
  • היגיינה אוראלית ירודה – חוסר הקפדה על צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי, יכול לגרום לצבירה של חיידקים, מה שגורם לשיניים להצהיב. 
  • גיל – ככל שאנחנו מתבגרים ועולים בגיל, האמייל (החומר הזגוגיתי שמצפה את השן), נשחק וחושף את הדנטין (רקמת השן), היושב בשכבה מתחת לאמייל והדנטין נוטה להיות יותר צהבהב.

הדרך הכי טובה להימנע מהצהבה של השיניים היא הקפדה על התזונה, המנעות מעישון וכמובן הקפדה על צחצוח והעברת חוט דנטלי.

מהן הטכניקות השונות להלבנת השיניים, ולמי הטיפולים האלה מתאימים?

קיימות 3 קטגוריות עיקריות להלבנת שיניים, טיפולים שנעשים במרפאת רופא השיניים ע"י הרופא, ערכות הלבנה ביתיות הניתנות על ידי הרופא ומוצרים שניתן לקנות אותם בבתי המרקחת ללא מרשם.

  • טיפול הלבנה תוך מרפאתי

    הרופא עוטף את השיניים בג'ל בעל ריכוז גבוהה של חומרי הלבנה ואז מפעיל אור לד או לייזר המזרזים את פעולת ההלבנה. מדובר בטיפול שהוא הלבנה פנימית של השן.

    למי הטיפול מתאים? הטיפול הזה אידיאלי לאנשים שמעוניינים לראות תוצאות מהירות ודרמטיות וגם לאנשים שיש להם כתמים חזקים שלא מגיבים למוצרי הלבנה שקונים בבתי המרקחת.

  • ערכת הלבנה ביתית

    רופא המטפל מכין סד המותאם למטופל, את הסד ממלאים בג'ל הלבנה, מרכיבים על השיניים לכמה שעות במהלך היום או לילה, תלוי במוצר. הטיפול מלבין את השיניים באופן הדרגתי, ולרוב הטיפול נמשך כמה שבועות.

    למי הטיפול מתאים? לאנשים שיש להם צורך בגמישות של יישום הטיפול בבית, ומתאים גם לאנשים עם כתמים קלים עד בינוניים בשיניים ורוצים לראות תוצאות הדרגתיות.

  • מוצרים להלבנת שיניים שקונים בבית המרקחת, ללא מרשם

    מוצרים אלה כוללים שטיפת פה להלבנה, משחות שיניים, רצועות הלבנה, מכשירי הלבנה, תכשירי מי חמצן.

    למי הטיפול מתאים? מוצרי הלבנה נגישים לכל אחד, והם לרוב מוצרים זולים יותר מטיפולי הלבנה אצל רופאי שיניים. הם מאפשרים אפשרות טיפול לאנשים עם תקציב מוגבל.

כתבה שעשויה לעניין אתכם בנושא | דימום מהחניכיים – למה זה קורה ומה אפשר לעשות? >>

ואיך מתבצעת הלבנת שיניים טבעית?

הלבנת שיניים בדרך הטבעית כוללת שימוש בחומרים ביתיים או תרופות "סבתא" במקום טיפול אצל רופא שיניים או שימוש במוצרים שניתן לקנות בבתי המרקחת. הנה כמה מהשיטות האפשריות:

האם ניתן לבצע הלבנת שיניים בבית באופן עצמאי?

כפי שציינו, יש טכניקות רבות שניתן לבצע אותן עצמאית בבית. מערכת סד שרופא השיניים מכין עבורכם ומותאם לכם אישית, מוצרי הלבנה שקונים בבתי המרקחת והטכניקות הטבעיות שהזכרנו.

האם אפשר לבצע טיפול הלבנה עבור שיניים תותבות? (שתלים)?

בהחלט אפשרי לבצע טיפולי הלבנה לשיניים תותבות, הטיפול שונה משאר טיפולי ההלבנה האחרים מכיוון שמדובר בחומר לא אורגני שלא מגיב לחומרי ההלבנה שנוהגים להשתמש בהם בכל השיטות האחרות. חשוב להתייעץ עם רופא השיניים שלך על מנת להתאים את הפתרון למקרה הספציפי שלך.

האם אפשר לבצע טיפול הלבנה עבור שיניים תותבות (שתלים) ד״ר שוורץ

הלבנת שיניים למעשנים, האם כדאי לי?

כן, בוודאי! אבל כדי למקסם את התוצאות, חשוב לזכור שלעתים קרובות העישון גורם להצהבה של השן שיכול להחמיר ולהפוך לצבע חום לאורך זמן. גם צחצוח ושימוש בחוט דנטלי, לא עוזר לטפל בבעיה. 

החדשות הטובות הן שכתמי העישון ניתנים לטיפול וניתן להלבין את הכתמים. רופאי שיניים נוטים לטפל במקרים האלה בחומרי הלבנה חזקים יותר, וזו השיטה הכי אפקטיבית להלבין שיניים, בייחוד במקרים של כתמי עישון. ככל שממשיכים לעשן, תצטרכו לחזור על הטיפול כל כמה זמן.  הטיפול הכי נכון במקרה הזה הוא כמובן הפסקת העישון.

בנוסף עשוי לעניין אתכם | טיפול שיניים בהריון >>

מהם השלבים של טיפול הלבנת שיניים בלייזר?

טיפולי הלבנת שיניים בלייזר הוא טיפול קוסמטי שנעשה בתוך מרפאה. הטיפול הזה מומלץ עבור אנשים שמחפשים טיפול מהיר עם תוצאות מיידיות. תהליך הטיפול הוא מהיר, אורך כשעה והטיפול מתבצע על ידי רופא שיניים או שיננית. זה התהליך שניתן לצפות לו בתור שלכם להלבנת שיניים:

הפרוצדורה הזאת לא כואבת בדרך כלל, אבל ייתכן ותרגישו רגישות בשיניים וחוסר נחת ליומיים שלשה לאחר הטיפול.

הפרוצדורה הזאת לא כואבת בדרך כלל, אבל ייתכן ותרגישו רגישות בשיניים וחוסר נחת ליומיים שלשה לאחר הטיפול.

מהם השלבים של טיפול הלבנת שיניים בלייזר ד״ר שוורץ

כמה זמן מחזיק הטיפול בהלבנת שיניים?

רוב הטיפולים מחזיקים מעמד בין עשר שנים לחצי שנה. אם ברצונכם למקסם את הזמן בין טיפול הלבנה לטיפול הבא, חשוב לזכור שיש שני סוגים של כתמים, פנימיים וחיצוניים.

כתמים חיצוניים נגרמים עם השנים ומחמירים עם שימוש בתרופות מסוימות, וככל שאנחנו מתבגרים השיניים שלנו נוטים להצהיב באופן טבעי.

כתמים חיצוניים נגרמים מאכלים ומשקאות ספציפיים. רצוי להימנע מצריכת המוצרים האלה כדי למנוע שינוי בצבע. בשני המקרים האלה אם השיניים שלכם צהבהבים או מוכתמים, רצוי מאד לשקול טיפול על ידי רופא או שיננית.

האם יש חסרונות בהלבנת שיניים?

שיניים לבנות, יפות ומסודרות נותנות לרבים מאתנו תחושת בטחון עצמי גבוהה ומחסור של חיוך יפה, יכול להשפיע מאד על מצב הרוח שלנו.

לכן אנשים רבים מאד פונים לטיפולי הלבנת שיניים. טיפולי ההלבנה הם יחסית בטוחים. בגלל השימוש בכימיקלים כמו קרבמיד פרוקסיד ומי חמצן, חשוב לפנות למרפאה בעלת נסיון כדי להבטיח יטפול בטוח.

חסרונות נוספים הם שההלבנה לא פועלת על כל אדם, לא ניתן להלבין כתרים ובמקרים ספציפיים הטיפול מחזיק מעמד לתקופה קצרה יחסית 

מהן ההנחיות המומלצות לאחר טיפול בהבהרת שיניים?

כדי להנות מתוצאות מקסימליות, חשוב מאד להקפיד על ההנחיות לאחר הטיפול. ההנחיות אחרי הטיפול הם:

  • בשעה הראשונה לאחר סיום הטיפול – לשתות מים בלבד
  • ב 24 השעות הראשונות – לא לצרוך מאכלים שעלולים לגרום להכתמה (יין, קפה, תה, אוכמניות, רוטב עגבניות) 
  • להימנע מעישון ל 24 שעות לפחות
  • במקרים מסוימים תראו נקודות לבנות על השיניים שלכם, הם נעלמים תוך 24 שעות
  • רגישות – אולי תרגישו רגישות בחניכיים אחרי הטיפול, היא נעלמת לרוב 30 דקות אחרי הטיפול

 

עשוי לעניין אתכם | טיפים למניעת בעיות שיניים עתידיות >>

שאלות ותשובות על הלבנת שיניים

כן, כאשר היא מתבצעת במסגרת מרפאת רופאי שיניים, הלבנת שיניים היא בטוחה. חשוב מאד לעקוב אחרי הנחיות הרופא המטפל כדי להגיע למקסימום תוצאות.

הטיפול במרפאה נמשך כשעה, ומספק תוצאות מיידיות. ערכות סד לטיפול ביתי לוקחים כמה שבועות עד שמתחילים לראות תוצאות.

יש אנשים שיכולים להרגיש רגישות זמנית בחניכיים או בשיניים ואלה עוברים בדרך כלל אחרי הטיפול.

הלבנת שיניים היא טיפול יחסית בטוח, אבל זה לא מתאים לכל אדם. אנשים שיש להם בעיות שיניים מסוימות או נשים בהריון או מניקות,  רצוי שיתייעצו עם רופא השיניים לפני הטיפול. 

לצערנו לא, אבל ההלבנה יכולה להחזיק מעמד לאורך שנים רבות, בייחוד עבור אנשים שיש להם רוטינה בריאה של טיפול בשיניים. צחצוח לאחר כל ארוחה, הימנעות ממשקאות ומאכלים עם צבעים, יכול להשפיע מאד על אריכות תוצאות ההלבנה. 

תוכן עניינים
תמונה ראשית - המדריך השלם להלבנה והבהרת השיניים - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים- מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל? טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​