יישור שיניים למבוגרים

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל?

טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים בלסת אינם מיועדים אך ורק לילדים, ההפך הוא הנכון.

יישור שיניים למבוגרים יכול להשיג תוצאות מצוינות ואפקטיביות. אצל מבוגרים, יישור שיניים עקומות הוא בעל ערך אסתטי אבל גם בעל תרומה שמעל ומעבר לכך. שיניים עקומות עלולות להשפיע לרעה ולגרום לבעיות שיניים שונות. 

מחקרים מראים כי שיניים עקומות שלא קיבלו טיפול נחשבות לקשות  יותר לניקוי. בעלי שיניים עקומות סובלים יותר מעששת ומחלות חניכיים. יתר על כן, שיניים לא מיושרות כראוי עלולות לגרום לשחיקה, לעיתים עד רמה של כאבי לסת וכאבי ראש.

לכך אפשר להוסיף את העובדה הכמעט מובנת מאליה – פלטה שיניים למבוגרים שמיישרת את השיניים, תורמת לאסתטיקה של כל הפנים. שיניים ישרות הולכות יחד עם ביטחון העצמי ושביעות רצון גבוהה מהחיוך. לא חייבים להיות דוגמנים או דוגמניות כדי להעריך את זה. ללא ספק אין להקל ראש בהשפעה של חיוך נעים על יחסים בין אישיים ועל תחושת סיפוק אישית ממראה הפנים שלנו. 

מהן השיטות המומלצות ליישור שיניים אצל מבוגרים?

כשמדובר על אורתודונטיה למבוגרים, יש מקום לשים דגש על יעילות, נוחות ועדיף בגישה סמויה שלא נראית כמעט לעין. מספר שיטות נחשבות כיום לחירות פופולריות, בשל התכונות והיתרונות הבאים: 

  • פלטות מתכת מהסוג הוותיק – קשתיות מתחת אלה נחשבות כיעילות מזה שנים רבות מספור. הן מראות יעילות גבוהה בתיקון מגוון רחב של בעיות שיניים עקומות או צפופות. פלטות או גשרים אלה מורכבים ממערכת סוגרים של מתכת. ההתקן מחובר לשיניים, על ידי מעין חוטים ייעודיים. במהלך הטיפול החיבורים מהודקים כדי להזיז בהדרגה את השיניים למצב הרצוי. למרות היותם גלויים, קשתיות מתכת מודרניות יכולות להיות קטנות יותר ופחות בולטות מגרסאות קודמות.
  • קשתיות שקופותהקשתיות השקופות (כגון Invisalign), הן בחירה נפוצה ביותר עבור מבוגרים בשל אופיין הסמוי. פלטות אלה עשויות פלסטיק שקוף והן מיוצרות בהתאמה אישית. הם מתאימים במדויק להצבה ו"הלבשה" מעל השיניים והם כמעט בלתי נראים. יתרון חשוב טמון בכך שהם נשלפים, ומאפשרים לאכול ולצחצח שיניים באופן טבעי ורגיל לחלוטין. קשתיות שקופות מתאימות במיוחד לבעיות יישור שיניים קלות עד בינוניות. חשוב להקפיד להשתמש בהן לאורך רוב שעות היום והלילה. 
  • קשתיות לינגואליים (לשוניות) – קשתיות לשוניות דומות לקשתיות הברזל אלא שהם מותקנים בצד האחורי של השיניים. כתוצאה מכך הן ממש בלתי נראות מלפנים. הן מיוצרות גם כן בהתאמה אישית כדי להתאים לקווי המתאר של כל שן ושן. קשתיות לשוניות יעילות לרוב הגדול של המטופלים. 

 

עוד באותו נושא | יישור שיניים ללא גשר >>

מהן השיטות המומלצות ליישור שיניים אצל מבוגרים - ד״ר שוורץ

הנחיות לפני ביצוע הליך של יישור שיניים למבוגרים

לפני תחילת טיפולי יישור שיניים, חשוב להבין אודות ההכנה הכרוכה בכך. יש להבהיר כימבוגרים השוקלים טיפולי יישור שיניים צריכים להקפיד על הנחיות הרופא כדי ליהנות מהתוצאות הטובות ביותר. להלן שלושה קווים מנחים עיקריים:

  • השלב הראשון הוא בדיקת שיניים יסודית, כדי לזהות אם ישנה בעיה נוספת מלבד שיניים שאינן ישרות. בדיקה זו נועדה לזהות או לשלול בעיות כמו חורים, עששת, או מחלת חניכיים. צריך לגשת לטיפולי יישור שיניים רק כאשר אין בעיות נלוות וכל הבעיות, אם ישנן, עברו את הטיפול המתאים אצל רופא השיניים. 
  • טיפול להשגת שיניים ישרות מצריך מחויבות ומשמעת עצמית. מבוגרים צריכים להיות מוכנים להגיע לפי הצורך לבדיקות מעקב לצורך ביצוע התאמות ובדיקת ההתקדמות. חשוב להקפיד כל הזמן על ניקוי והיגיינת הפה הנדרשת. יש להקפיד גם על כל הוראה או המלצה רפואית, כמו למשל לבישת קיבוע לשיניים לפי הצורך. 
  • לפני הטיפול בדקו עם הרופא לגבי מרכיבי הטיפולים השונים, כך שתבחרו את הטיפול המתאים ביותר הן מבחינת אופי הסמכים והן מבחינת אורך הטיפול ושיקולי העלות. אחרי שהרופא יסביר לכם לגבי המחיר של יישור שיניים למבוגרים תוכלו להחליט נכון יותר, מהי שיטת הטיפול המתאימה עבורכם. 
הנחיות לפני ביצוע הליך של יישור שיניים למבוגרים דר שוורץ

כמה זמן אורך יישור שיניים למבוגרים?

אם אתם מתעניינים באפשרות של יישור שיניים מהיר למבוגרים הנה כמה דברים שיעניינו אתכם. משך הטיפול במבוגרים תלוי במספר גורמים. בדרך כלל, פרק הזמן נע בין שנה לשלוש שנים.

עם זאת, כל מקרה הוא ייחודי, ומסגרת הזמן המדויקת תלויה במורכבות הטיפול ובמצב השיניים שלכם. ביחס לילדים, אצל מבוגרים תקופת הטיפול ארוכה יותר, אך יש שיטות שיכולות לקצר את פרק הזמן. 

ידוע כי קיימים מספר גורמים המשפיעים על משך יישור השיניים. קודם כל, סוג הפלטה או הסמכים.  לדוגמה, סמכים ממתכת דורשים לרוב יותר סבלנות. קשתיות שקופות עשויים להאיץ את הזמן עד להשגת התוצאה הרצויה. ככל שישנן בעיות מורכבות יותר, כך נדרש יותר זמן לפני שמסירים את הגשר מהשיניים

מה ההבדל בין יישור שיניים פנימי לפלטה שקופה לשיניים?

יישור שיניים פנימי, הידוע בכינויו קשתיות לשוניות או לינגואליות, וכן גם טיפול בקשתיות שקופות, אלה שתי אפשרויות פופולריות לטיפול של יישור שיניים למבוגרים.

קשתיות לשוניות דומות לקשתיות מהסוג הוותיק, אך נמצאות בחלק הפנימי של השיניים. כלומר הן בלתי נראות מבחוץ. הן מותאמות אישית למטופל ויעילות במגוון רחב של בעיות אורתודנטיות. 

קשתיות שקופות כגון Invisalign, מורכבים מסדרה מתחלפת של קשתיות שקופות נשלפות, שמזיזות בהדרגה את השיניים למקומן הרצוי. הקשתיות כמעט בלתי נראות ויש לכך יתרון אסתטי. קשתיות אלה נשלפות לפי הצורך, למשל בזמן אכילה וצחצוח שיניים.

זה יתרון ביחס לקשתיות רגילות או לשוניות. סוג זה של טיפול מתאים לבעיות יישור קלות עד בינוניות ולא לשיניים עקומות במידה רבה יותר. אפשר לסכם זאת כך:

פלטה לשונית

קשתיות שקופות

בלתי נראית מבחוץ

כמעט בלתי נראים לעין

הטיפול מתאים למגוון רחב של מצבים 

מתאים במיוחד לבעיות יישור שיניים קלות עד בינוניות

עשוי להשפיע על הדיבור והנוחות בתחילה (עד שמתרגלים)

יותר נוח למטופלים, פחות גירוי באזור

פחות נוח לניקוי

קל יותר לניקוי, פתרון נשלף

פתרון קבוע צמוד לשיניים 

צריך לזכור להשתמש לאורך רוב היום והלילה 

מה ההבדל בין יישור שיניים פנימי לפלטה שקופה לשיניים?

לאחר סיום הטיפול כדאי להקפיד על כמה הנחיות בכדי לשמר את התוצאות הטובות. 

  • חשוב להשתמש בקיבוע לפי ההוראות מהרופא. קיבוע זאת אומרת התקן שעוזר לשמור על המיקום החדש והרצוי של השיניים. בתחילה, ייתכן שיהיה על המטופל להשתמש בהתקן או בסד יום ולילה. עם זאת לאחר זמן ניתן לעבור לשימוש בקיבוע במהלך הלילות בלבד. חשוב לעקוב אחר הוראות האורתודנט לגבי פרק הזמן הרצוי. חוסר הקפדה על כך יגרום לתזוזת השיניים בחזרה וזה לא רצוי. 
  • לאחר טיפול אורתודונטי, יש להקפיד להגיע לרופא לבדיקות ומעקב קבועים. המטרה היא לאפשר לרופא השיניים לבדוק מקרוב את מצב בריאות השיניים וכן בדיקה שתוצאות הטיפול נשמרות כרצוי. לפי הצורך, רצוי לבצע ניקוי אבנית תקופתי וכל טיפול אחר כדי לשמור על שיניים במצב אופטימלי. כלומר – גם ישרות וגם בריאות. 
  • לאחר טיפול יישור שיניים חשוב להמשיך לצחצח שיניים בוקר וערב. ניתן לפי הצורך להשתמש בחוט דנטלי או מכשיר לניקוי שינים על ידי זרם מים חזק. 
מה ההבדל בין יישור שיניים פנימי לפלטה שקופה לשיניים ד״ר שוורץ

למה לבחור בקליניקה של ד"ר שוורץ?

בחירת המרפאה המתאימה ליישור שיניים, הצעד הנכון לשיניים ישרות ויפות. מרפאתו של ד"ר שוורץ ידועה בקב המטופלים ביחס הנעים ובטיפולים המקצועיים.

הניסיון הרב והשימוש בכלים טכנולוגיים בתכנון טיפולים מהשורה הראשונה, משיגים תוצאות נהדרות. ד"ר סנונית שוורץ, בעלת ניסיון רב שנים ביישור שיניים למבוגרים, מקפידה שכל תוכנית טיפול תותאם אישית לצרכי המטופלים שנמצאים לפניה.

השימוש בתוכנה ובהדמיות חדישות מאפשר תכנון מדויק, והתאמת הטיפולים לקבלת תוצאות מיטביות. הבחירה במרפאה של ד"ר שוורץ פירושה שאתם מפקידים את החיוך שלכם בידיים אמינות ומהיימנות. לרשותכם צוות המשלב ניסיון, ידע רב ויחס נאות לכל מטופל ולכל מטופלת.

תוכן עניינים
תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים- מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים- מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל? טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​