פריאמפלנטיטיס – דלקת לאחר השתלת שיניים

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

לא מעט אנשים צריכים לעבור טיפול השתלת שיניים. אמנם, בעוד כי מדובר בטיפול עם אחוזי הצלחה חסרי תקדים, ראוי לציין כי בכל זאת קיימים לא מעט סיבוכים אפשריים – וביניהם כמובן דלקת לאחר השתלת שיניים.

במרפאה שלנו כמובן שתוכלו לטפל גם במקרים כאלו, אך לפני כן חשוב להבין ממה זה נובע וכמובן כיצד הטיפול עובד – ובדיוק לשם כך אנחנו כאן. בכתבה הבאה, הצוות שלנו יסביר לכם כל מה שצריך לדעת על דלקת לאחר השתלת שיניים וכל הסובב סביב נושא זה.

אז איך בעצם נוצרת דלקת לאחר השתלת שיניים?

דלקת לאחר השתלת שיניים ידועה גם בתור פריאמפלנטיטיס, ואילו היא מתרחשת מכיוון שגם במהלך טיפול השתלת שיניים קיים סיכוי מסוים לכך שתתחיל תגובה דלקתית.

כשזה קורה, במסגרת הטיפול הרקמות סביב אזור ההשתלה עשויות להיפגע מעט, ואילו כתוצאה מכך נוצר לנו ריבוי של תאי דם לבנים, שגורמים בעצם לאותה תגובה דלקתית המוכרת בתור פריאמפלנטיטיס.

מהם הגורמים הנפוצים?

גורמים נפוציםהסבר
זיהום חיידקיהסיבה השכיחה ביותר למקרים שונים של דלקת לאחר השתלת שיניים היא כמובן זיהום חיידקי. למעשה, במסגרת תהליך ההשתלה חיידקים עלולים להצטבר סביב השתל, מה שגורם לתגובה דלקתית שמתחילה ברקמות הסמוכות. 
אורח חייםגם אורח החיים של האדם משפיע על הסיכויים שלו לפתח מצב של דלקת לאחר השתלת שיניים. כך לדוגמא, מדובר בתופעה נפוצה הרבה יותר בקרב מעשנים, וכן גם בקרב אלו שיש להם סוכרת. גורמים נוספים מונים בין היתר מערכת חיסונית חלשה, מחלות חניכיים וכיוצא בכך.
היגיינה לקויההיגיינת חלל הפה היא חלק בלתי נפרד מהעניין שכן, אלו שיש להם היגיינה לקויה יחסית ככל הנראה יפתחו מצב של הצטברות חיידקים הרבה יותר בקלות – ואילו כתוצאה מכך ככל הנראה תתחיל דלקת לאחר השתלת שיניים.
גורמים מקומייםיש לא מעט גורמים מקומיים שיכולים להשפיע, כמו שתלים שמלכתחילה לא הותאמו כראוי (אמנם זה לא קורה במרפאה שלנו), חוסר עצם וכדומה.

סיבוכים נוספים שעלולים להתרחש

מלבד דלקת לאחר השתלת שיניים, יש לא מעט סיבוכים נוספים שעלולים להתרחש, ביניהם ניתן למנות:

  • דימום – דימום קל בעצם נחשב לתופעה די נורמלית לאחר ביצוע השתלת שיניים. אולם, לעיתים אלו שעברו את ההשתלה עלולים לסבול גם מדימום ממושך וחמור – ואילו מדובר כאן בסימן לכך שישנה בעיה מסוימת, אשר דורשת התייחסות רפואית מלאה בהתאם.
  • נפיחות – נפיחות באזור ההשתלה היא דבר נפוץ יחסית, וכדאי לדעת כי ברוב המקרים – מדובר בתופעה שחולפת תוך מספר ימים. אמנם, ייתכנו מקרים נדירים בהם מדובר בנפיחות חמורה מאוד וממושכת, מה שיכול להצביע על סיבוך נוסף כמו לדוגמא זיהום באזור.
  • זיהום – לעיתים, כתוצאה מחדירת חיידקים אף עלול להתפתח זיהום. בין התסמינים הנפוצים ביותר של זיהום ניתן למנות הבל פה חריף מאוד, אדמומיות, נפיחות, חום וכדומה.
סיבוכים שעלולים להתרחש עקב דלקת לאחר השתלת שיניים - ד״ר שוורץ

סיבוכים הקשורים לניתוח עצמו

על אף שמדובר בטיפול מאוד מוצלח, עדיין יש לא מעט סיבוכים הקשורים לניתוח עצמו שעלולים להתרחש במקרים מסוימים, ואילו נרצה לצמצם את הסיכוי למקרים כאלו ככל הניתן – וזו הסיבה לכך שעובדים עם מרפאה מקצועית כמו שלנו מלכתחילה. הנה כמה דוגמאות לסיבוכים הקשורים לניתוח עצמו:

  • פגיעה עצבית – לאורך הניתוח, ייתכן כי עצב באזור ההשתלה יפגע. בדרך כלל, פגיעה כזו תביא לאובדן תחושה או לחילופין, כאבים באזור בו נפגע עצב.
  • אובדן עצם – לעיתים השתלת שיניים יכולה להסתיים בכך שהמטופל יעבור אובדן עצם סביב השתל. חשוב להדגיש כי אובדן עצם אינו עניין של מה בכך, ואף הוא עלול לפעמים גם להוביל לרפיון של השתל.

 

למרות כל אלו, חשוב מאוד להדגיש כי רוב האנשים שעוברים טיפול השתלת שיניים לא חווים סיבוכים חמורים כלל, וכמובן כאשר תערכו את הטיפול אצל מרפאה אמינה ומקצועית כמו המרפאה שלנו הסיכוי לסיבוכים כאלו הופך להיות נמוך פי כמה. 

ככה נוכל למנוע דלקת לאחר השתלת שיניים

לפני הכל, חשוב מאוד להדגיש כי על מנת למנוע זיהומים, רוב ההשתלות היום (כולל ההשתלות שלנו כמובן) מתבצעות לצד מתן אנטיביוטיקה לפני ואחרי תהליך ההשתלה.

למעשה, על מנת למנוע דלקת לאחר השתלת שיניים חשוב מאוד לסלק את כל גורמי הזיהום עוד לפניי ההשתלה עצמה, וכמובן לשמור על סביבה סטרילית ונקייה ככל הניתן לכל אורך חיי השתל.

עבור מעשנים, מומלץ מאוד לשקול להפסיק לעשן, מכיוון שההפסקה כשלעצמה מעלה את סיכויי ההצלחה עם השתל באופן חסר תקדים, ואילו מעשנים נמצאים בסיכון מוגבר לפתח דלקת לאחר השתלת שיניים – כך שאין באמת סיבה להמשיך עם ההרגל הזה במידה ובריאות חלל הפה שלכם היא משהו חשוב שאתם לוקחים ברצינות. 

שמירה על בריאות השיניים לאחר ההשתלה

הנה כמה דגשים חשובים שיעזרו לכם לשמור על בריאות השיניים לאחר ההשתלה:

תמונה ראשית - ספוגית גזה - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

ספוגית גזה

מיד לאחר סיום הטיפול, מומלץ לנשוך ספוגית גזה למשך 20 דקות או לסירוגין, עד לעצירת הדימום. 

תמונה ראשית - אוכל במשך היום הקרוב - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

במשך היום הקרוב

במשך היממה הקרובה, אנו ממליצים לכם מאוד להימנע ככל הניתן ממזון מוצק וקר. מנגד, נעדיף לאכול מזונות קרים ורכים, שלא מאמצים את השיניים יותר מדי ואת שרירי הלסת, מכיוון שאלו אמורים "לנוח" ככל שמתאפשר לנו לאחר סיום ההשתלה.

תמונה ראשית - אוכל ושתיה - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

אוכל ושתיה

חשוב מאוד להקפיד להימנע מאוכל ושתיה בין שעתיים ל-3 שעות לאחר סיום הטיפול.

תמונה ראשית - הימנעו מעישון - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

הימנעו מעישון

באופן כללי, כמו שהזכרנו כמה פעמים - עישון הוא הרגל מאוד בעייתי מבחינת בריאות חלל הפה, לכן מוטב להימנע ממנו. אמנם, אם אינכם מצליחים להיגמל מההרגל הבעייתי הזה, מוטב שלפחות תעשו "הפסקה קטנה" לאורך תקופת ההחלמה שכן, העישון מפריע לריפוי ואף עלול לעודד דימום מוגבר.

אז למה כדאי לטפל בדלקת אצלנו?

אחרי שהסברנו לכם כמה שצריך לדעת על דלקת לאחר השתלת שיניים, הגיע הזמן להבין למה הכי כדאי לטפל אצלנו:

  • צוות אמין – מלבד ד"ר שוורץ, המרפאה שלנו כוללת עוד המון אנשי צוות איכותיים עם ניסיון מעמיק בתחום ומקצועיות יוצאת דופן.
  • חדשנות – הצוות המקצועי של המרפאה שלנו מקפיד להתעדכן מעת לעת בשיטות וטכנולוגיות הטיפול המתקדמות ביותר – הכל בשביל המטופלים שלנו!
  • מגוון טיפולים – מעבר לטיפול בדלקת, תוכלו למצוא אצלנו מגוון רחב מאוד של טיפולים נוספים אשר מתבצעים ברמה הגבוהה ביותר. 
תוכן עניינים
תמונה ראשית - פריאמפלנטיטיס - דלקת לאחר השתלת שיניים - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - מומחה טיפול שורש - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

מומחה טיפול שורש

טיפול שורש הוא הליך רפואי, שמטרתו העיקרית היא בעצם לטפל בזיהומים בתעלת השורש של השן. טיפול זה עוזר לנו בהתמודדות עם שיניים פגועות, ואף לעיתים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​