סוגי שתלים לשיניים

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

שתלים דנטליים מייצגים נאמנה את התקדמות המרשימה ואחת החשובות ביותר ברפואת השיניים. ישנם כיום כמה סוגי שתלים לשיניים, שמאפשרים קבלת פתרון עמיד ואסתטי למי שחוו אובדן של שיניים בשל עקירה, מחלת שיניים או תאונה. בשורות הבאות נסביר כל מה שחשוב לדעת על סוגי שתלים לשיניים, תפקידם, המבנה והרכב שלכם, מהי דרך הפעולה של השתלים ועוד. 

שתל דנטלי, מה תפקיד וממה הוא עשוי?

לפני שנתייחס להבדלים בין סוגי שתלים לשיניים, ראוי להבין מהו תפקידו של שתל וממה הוא עשוי.  תפקידו של שתל דנטלי הוא לשמש בסיס איתן, יציב ועמיד לשן חלופית, שמחליפה שן טבעית חסרה.

שתלים נועדו לחקות את תפקודו של שורש השן הטבעי. הם מספקים יציבות ותמיכה לפתרונות דנטליים כדוגמת כתר יחיד, שורה של כתרים או גשר.

השימוש בשתלים לשיניים מאפשר ליהנות ממראה האסתטי ומלא של חיוך (ללא שיניים חסרות). כמו כן, השתלים מאפשרים למטופלים להחזיר את יכולת הלעיסה הטבעית, וכן יכולת דיבור טבעית ממש כמו זו המתבססת על שיניים טבעיות. 

לגבי ההרכב של שתלים דנטליים, מדובר במרכיבים עמידים מאוד, שיכולים להשתלב עם עצם הלסת בצורה טבעית. לרוב מדובר בטיטניום המעוצב למבנה של בורג. זהו חומר חזק ועמיד מאוד, שיכול להתקשר בקשר חזק עם עצם הלסת. ההתאמה הזאת היא הבסיס לתהליך שנקרא אוסאואינטגרציה.

כמו כן, חלקו העליון של השתל, זה שמעל קו החניכיים, מבוסס על כתר דנטלי העשוי מחומרים כמו חרסינה או זירקוניה. מדובר בחומרים אשר נבחרים בשל דמיונם לשן הטבעית מבחינה המראה והתחושה הטבעית בפה. 

עשוי לעניין אתכם | תהליך השתלת שיניים >>

שתל דנטלי, מה תפקיד וממה הוא עשוי - ד״ר שוורץ

כיצד עובדת השתלת שיניים?

תהליך השתלת שיניים נשען על מספר שלבים. בתחילה, הרופא מחדיר את השתל לעצם הלסת, כך שהוא מחליף את שורש השן החסרה. במשך פרק זמן של כמה שבועות עצם הלסת מחלימה ומתאחה סביב השתל.

תהליך זה יכול לקחת עד מספר חודשים. ברגע שהשתל מעוגן היטב בעצם הלסת, מחברים התקן שתפקידו לחבר בין השתל לבין הכתר שיולבש לאחר מכן. חיבור זה משמש כבסיס לכתר – כלומר לשן המלאכותית.

דגשים חשובים:

4 דגשים חשובים בהשתלות שיניים - ד״ר שוורץ

במה מתבטא כישלון או הצלחה של שתל?

ההצלחה או הכישלון של השתלת שיניים תלויה במספר גורמים. ההצלחה מתאפיינת בכך שבדרך כלל בכך שהשתל משתלב ביציבות בעצם הלסת. השתל מספק את העמידות הנדרשת ותורם לאסתטיקה הקרובה לזאת של שן טבעית.

השתלה מוצלחת מחזיקה מעמד לשנים ארוכות. כישלון של שתל, לעומת זאת, יכול להתרחש עקב בעיות כמו דחיית שתל, אוסאואינטגרציה (התאחות) לא טובה במידה והשתל אינו מצליח להתחבר מספיק עם עצם הלסת.

כישלון עלול להתרחש גם עקב זיהום, או נזק לרקמות סמוכות. צריך לשים לב שהשתלה ברמה גבוהה ולאחר מכן הקפדה על היגיינת הפה, מאפשרים להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

עוד באותו נושא | השתלת עצם בשיניים >>

השלבים בתהליך השתלת שיניים דר שוורץ

סוגי שתלים לשיניים – אילו סוגים קיימים

ישנם כמה וכמה סוגי שתלים לשיניים, המתאימים למצבים שונים.

  1. שתל אנדוסטאלי – זהו הסוג הנפוץ ביותר. שתלים אלה ממוקמים ישירות לתוך עצם הלסת. הרכב השתלים בנוי על חומרים כמו טיטניום או זירקוניה. השתלים מתאימים למטופלים בעלי עצם לסת מספקת. השתלים מתחברים לעצם הטבעית ומקנים פתרון עמיד מאוד לשיניים חסרות.
  2. שתל תת פריאוסטיאלי – סוג יותר נדיר של שתלים. הם ממוקמים מעל עצם הלסת, אך מתחת לרקמת החניכיים. מתאים למטופלים שאין להם מספיק עצם לסת שתוכל לתמוך בשתלים אנדוסטאליים.
  3. שתלים דנטליים בשיטת All on 6 – מיועדים למטופלים שסובלים מחוסר רב של השיניים בלסת. בשיטה זו עושים שימוש בשישה עד שמונה שתלים לתמיכה בקשת שלימה של שיניים חלופיות. זוהי אפשרות שמשלבת בין מחיר נוח יחסית לבין גישה פחות פולשנית בהשוואה לשיטות הוותיקות. לסוג זה של שתלים אחוזי ההצלחה גבוהים.
  4. שתלי זיגומה – סוג זה של שתלים מיוחד בכך שהם ממוקמים בעצם הלחי (בעצם הזיגומה). שתלים אלה מתאימים כאשר אין מספיק עצם לסת עבור שתלים אנדוסטאליים שתיארנו לפני כן.
4 סוגי שתלים לשיניים - ד״ר שוורץ

סוגי שתלים לשיניים – מהם השיקולים בבחירה?

בבחירת שתלים דנטליים, ישנם מספר שיקולים שצריך לשים אליהם לב:

  • מצבה של עצם הלסת – מצב עצם הלסת הוא הדבר החשוב ביותר שיש להביא בחשבון. שתלים אנדוסטאליים ניתנים לביצוע רק על עצם לסת בריאה. שתלים תת פריאוסטיאליים או שתלי זיגומה יכולים להתאים גם אם עצם הלסת אינה מספקת מבחינת עובי או צפיפות.
    סוג שתל לפי כמות השיניים החסרות
  • שצריך להשלים – במצב של שיניים בודדות משתמשות בדרך כלל בשתלים אנדוסטאליים. כאשר ישנן שיניים חסרות רבות, הפתרון המקובל הינו שתלים מסוג All on 6.
  • סוגי שתלים לפי החומרים – החומרים הנפוצים ביותר לשתלים דנטליים הם טיטניום וזירקוניה. שתלי טיטניום ידועים בכך שם חזקים ועמידים. שתלי זירקוניה מאופיינים בכך שהם לבנים, ולכן מתאימים להשגת מראה טבעי יותר (אך הם קצת פחות חזקים מטיטניום).
  • שיקולים אסתטיים – הבחירה בין טיטניום לזירקוניה נשענת במידה רבה על העדפות אסתטיות. זירקוניה שהיא כאמור לבנה מאוד, יכולה להתאים כאשר מדובר בהשתלה של שיניים קדמיות, שמקומן מאוד בולט.

סוגי שתלים לשיניים – מהם השיקולים בבחירה?

מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ בולטת ברמת השירות הגבוהה ובמחויבותה לטיפול איכותי. במרפאה מגוון רחב של שירותים, עם דגש על רפואת שיניים שיקומית ורפואת שיניים אסתטית, אורתודונטיה (יישור שיניים) ושתלים דנטליים.

המרפאה בניהולם של ד"ר דב וסנונית שוורץ, ידועה בגישתה המקצועית והמיומנת. לרשות המטופלים עומד צוות עתיר ניסיון, קשוב, שמקפיד על אווירה נעימה ומסבירת פנים. מוזמנים לקבל מידע נוסף באתר המרפאה וליצור קשר לקביעת תור.

תוכן עניינים
תמונה ראשית - סוגי שתלים לשיניים - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - מומחה טיפול שורש - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

מומחה טיפול שורש

טיפול שורש הוא הליך רפואי, שמטרתו העיקרית היא בעצם לטפל בזיהומים בתעלת השורש של השן. טיפול זה עוזר לנו בהתמודדות עם שיניים פגועות, ואף לעיתים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​