יישור שיניים פנימי

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

יישור שיניים פנימי – רקע כללי

יישור שיניים פנימי הוא סוג של טיפול אורתודנטי פופולרי. מטרת הטיפול היא לתקן אי התאמות במיקום השיניים ואופן צמיחתן. במשך הרבה מאוד שנים יישור שיניים התבסס בעיקר על סמכים חיצוניים, פתרון שמאופיין בכך שהוא בולט לעין ולא כל כך נוח למטופלים. עם הזמן, התגבש הרעיון שאפשר גם אחרת וכך פותחו סמכים לינגואלים, כלומר פנימיים.

היישור הפנימי נועד לתקן את מיקום השיניים מתוך החלק הפנימי של פה. זהו פתרון דיסקרטי וסמוי אשר בדרך כלל גם נוח יותר למטופלים. גישה טיפולית זאת מתאימה למי שמעוניין או מעוניינת בצורה פחות מורגשת של יישור שיניים מטעמים של נוחות ומטעמים אסתטיים גם יחד. 

איך עובד הטיפול האורתודנטי ומהו תהליך יישור השיניים הפנימי?

טיפול אורתודנטי נועד להזיז את השיניים בהדרגה וליישר אותן, על מנת לשפר הן את התפקוד שלהן והן את המראה שלהן. תהליך הטיפול נשען על הפעלת לחץ עקבי ומבוקר על השיניים, כדי להסיט אותן בהדרגה למיקומן הרצוי. במקרה של יישור שיניים פנימי, כוח זה מופעל על ידי התקן שמונח בתוך הפה, על המשטחים הפנימיים של השיניים. זה בדיוק מה שהופך את הטיפול לנסתר מן העין ולכן כל כך אהוד. 

תהליך יישור השיניים הפנימי מתחיל בבדיקה יסודית של השיניים ושל מבנה הלסת. לאחר מכן הרופא בונה תוכנית טיפול מותאמת אישית. הכלים הנפוצים ביותר המשמשים בתהליך זה הם סמכים לינגואלים, המיוצרים בהתאמה אישית ומחוברים לצד האחורי (הסמוי) של השיניים. בניגוד לסמכים הרגילים, כאן מדובר על סמכים שכמעט בלתי נראים מבחוץ ולכן זהו טיפול אסתטי במיוחד. 

לאורך הטיפול האורתודנט מסביר מתי להחליף את הפלטה או הסמכים הקודמים בסט חדש. כל סט חדש נועד להמשיך להניע את השיניים לכיוון היישור הרצוי. שלב זה של הטיפול עשוי להיות באורך משתנה, תלוי במיקום השיניים הנוכחי ולפי מטרת הטיפול הסופית. לאחר סיום הטיפול, ניתן להשתמש בפלטה לילית, כדי להבטיח שהשיניים ישמרו על מיקומן החדש לכל החיים.

עשוי לעניין אתכם | יישור שיניים ללא גשר >>

אינפוגרפיקה המראה בשלבים את התהליך של יישור שיניים פנימי דר שוורץ

היתרונות של יישור שיניים

יישור שיניים הוא טיפול שיש לו השפעה על בריאות הפה מעבר לתועלת האסתטית. כדאי להכיר את היתרונות החשובים הבאים: 

  1. לאחר היישור, הרבה יותר קל לנקות את השיניים. שיניים לא ישרות עשויות להיות צפופות ולכן ישנם אזורים שקשה להגיע אליהם. באזורים קשים לגישה ישנה הצטברות פלאק, סיכוי מוגבר לעששת ולמחלות חניכיים. שיניים ישרות מאפשרות צחצוח מקיף יותר וניקוי בחוט דנטלי שמסלק יותר שאריות וחיידקים. בכך משפרים את בריאות הפה לאורך זמן. 
  2. יישור שבוצע היטב משפר את יכולת הלעיסה בזמן אכילה. המשמעות היא עיכול טוב ובריא יותר של המזון.
  3.  שיניים עקומות נשחקות בצורה מואצת. לעומת זאת שיניים שעברו יישור נשמרות הרבה יותר טוב מפני שחיקה מהירה. 
  4. שיניים שעברו יישור מועילות בשיפור ההגיה והדיבור (בחלק מהמטופלים). הטיפול עשוי לסייע ליצירת צלילים ברורים ונוחות גבוהה ללשון במהלך הדיבור. 
  5. שיניים שלא עברו יישור עשויות להפעיל לחץ גדול יותר על שרירי הלסת והמפרקים בלסת. כלומר, יישור השיניים יכול להפחית כאבי לסת לאורך החיים ולמנוע בעיות נלוות לכך.
  6. חיוך בעל שיניים אחידות וישרות יותר מועיל לרמת הביטחון העצמי. יתרון זה נחשב לאחת הסיבות המרכזיות לפניה ליישור שיניים.  
  7. שיניים ישרות כראוי נוטות להישמר יותר ולהתבלות פחות. כלומר, לאורך השנים המטופלים צפויים להזדקק לפחות טיפולי שיניים בהשוואה לבעלי שיניים שנותרו עקומות.

מה הם סמכים לינגואליים?

להבדיל מהסמכים הרגילים, הסמכים הללו מחוברים לצד האחורי של השיניים מול הלשון (לינגואליים – לשוניים). מיקום בצד של הלשון הופך אותם לכמעט בלתי נראים כאשר מחייכים או מדברים, כלומר זהו פתרון סמוי ליישור השיניים. העיצוב של הסמכים הללו מותאם אישית, כלומר כל תושבת ומקטע מותאמים באופן מלא לקווי המתאר של כל שן. זה מבטיח יעילות אופטימליות. התאמה אישית זו מתקבלת בזכות הדמיה דנטלית מתקדמת. 

סמכים לינגואליים - ד״ר שוורץ

כמה זמן אורך יישור שיניים פנימי והאם הוא כואב?

משך יישור השיניים נע בדרך כלל בין שישה חודשים למספר שנים. מסגרת הזמן האישית מושפעת ממספר גורמים כגון מצב השיניים בתחילת הטיפול (המיקום שלהן), גיל המטופלים ועוד.  אורתודנטים לרוב יכולים לומר למטופלים בתחילת הטיפול לגבי פרק הזמן משוער אך מקורב למציאות, עד לסיום הטיפול. חשוב לציין כי שיתוף הפעולה של המטופלים עם תוכנית הטיפול, הוא בעל משמעות רבה לקיצור קצב התקדמות הטיפול. 

מבחינת כאב או אי נוחות, לרוב יש בתחילת הטיפול תחושה מסוימת של אי נוחות. על ידי התאמה נוספת אפשר לתת לכך מענה. אי נוחות מתעוררת כאשר השיניים עוברות בהדרגה למיקומן החדש. עם זאת, חשוב להוסיף ולומר כי שיטות יישור שיניים המבוססות על סמכים לינגואלים, נועדו להקטין  את אי הנוחות הזאת. על כל פנים, אי הנוחות חולפת בדרך כלל בתוך זמן קצר ולרוב לא חווים כאבים לאורך זמן. 

עוד באותו נושא | יישור שיניים שקוף >>

יישור שיניים פנימי יתרונות מול חסרונות

הטבלה שלהלן מתארת את היתרונות והחסרונות המרכזיים הטמונים ביישור שיניים פנימי: 

יתרונותחסרונות
שיפור בריאות הפה משום שהניקוי קל יותר והפחתת הסיכון לעששת ולמחלות חניכיים.עלות יקרה יותר לעומת שימוש בפלטה רגילה, נראית לעין.
יעילות לעיסה טובה יותר ודיבור נוח.צפויה תקופת הסתגלות.
טיפול אסתטי שכן הסמכים פחות גלויים לעין.לקבלת הטיפול דרושים אורתודנטים מיומנים בטכניקות יישור פנימי.
ביטחון עצמי לאורך הטיפול בגלל הסמכים הסמויים. משך הטיפול תלוי במורכבות ועשוי להיות ארוך יותר ביחס לסמכים רגילים.
לא נוצר לחץ מופרז על הלסת, אלא הדרגתי יותר. הטיפול דורש כמה ביקורים אצל רופא השיניים, על מנת להתאים את הסמכים על פי ההתקדמות בפועל.
בריאות שיניים לטווח ארוך – פחות שחיקה של שיניים מיושרות. 

האם יישור שיניים פנימי עולה כמו יישור שיניים חיצוני?

יישור שיניים פנימי כרוך בדרך כלל בעלות גבוהה יותר בהשוואה לשיטות הוותיקות. יש כמה גורמים אשר מובילים להבדלי המחיר הללו. ראשית, הטכנולוגיה חדשה יותר וחלק מרכיבי הסמכים  מתקדמים ויקרים יותר. כמו כן הכנת הסמכים אישית ומותאמת למבנה השיניים ואף לכל שן בנפרד.

ההתאמה האישית הנדרשת לכל מטופל, על מנת להבטיח שהסמכים יתאימו באופן מושלם למשטחים הפנימיים של השיניים, מביאה באופן טבעי לעלות גבוהה יותר. כמו כן הרמה המקצועית והניסיון הדרושים ליישום מוצלח של יישור שיניים פנימי מגולמים במחיר, ביחס לטיפולים הוותיקים והפשוטים יותר.  

יישור שיניים עם ניבים אקטופיים (שלא נמצאים בקשת)

האם יישור שיניים פנימי מתאים גם לילדים?

ניתן לתכנן יישור שיניים פנימי לילדים אפילו בגילאים יחסית צעירים, אם כי צריך לומר שהטיפול מומלץ בראש ובראשונה לבני נוער ולמבוגרים. התאמתה של שיטה זו לילדים תלויה במספר גורמים, כגון:

  • בשלות התפתחות השיניים של הילד.
  • יכולתו של הילד לשמור על היגיינת פה נאותה תוך שימוש בסמכים נשלפים. 
  • ניסיון קודם של הרופא, בטיפול שניתן לילדים. 

מכיוון שסמכים לינגואלים דורשים טיפול קפדני ומורכב יותר בהשוואה לסמכים קבועים מהסוג הוותיק, הם מומלצים בדרך כלל לילדים גדולים יחסית וכן למתבגרים שיכולים להקפיד על הנחיות הטיפול בצורה אחראית. יתר על כן, עבור ילדים צעירים מאוד, סמכים מהסוג הוותיק עדיין עשויים להיות האפשרות המועדפת, בשל היישום הפשוט והעובדה שהסמכים מקובעים היטב למקומם.  

רוצים יישור שיניים מקצועי, לכם או לילדיכם? לייעוץ והתאמת סמכים פנימיים או אחרים, פנו למרכז הרפואי של ד"ר שוורץ

תוכן עניינים
תמונה ראשית - יישור שיניים פנימי - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים- מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל? טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​