יישור שיניים

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

יישור שיניים למבוגרים נותן מענה אסתטי ורפואי לאנשים בוגרים הסובלים מבעיות סגר ומנשך, משיניים עקומות או בולטות, בעיות צפיפות ורווח שיניים ובעיות אסתטיות ותפקודיות אחרות. בשונה מצעירים, ילדים ומתבגרים, אצל המבוגרים קיימת רתיעה מלהופיע בציבור עם ברזלים על השיניים. הפתרון הוא מתקנים, סמכים ופלטות שאינם בולטים, או שאינם נראים כלל. בדרך זו ניתן לטפל בשיניים, אך להימנע מאי נעימות הכרוכה בנשיאת מתקן בולט על השיניים.

 

מה זה יישור שיניים?

יישור שיניים ולסתות – אורתודונטיה – הוא ענף ברפואת שיניים, העוסק באבחון, מניעה וטיפול בשיניים שלא נמצאות בקשת אחידה, ובלסתות שלא ממוקמות בצורה תקינה ביחס אחת לשניה. 

יישור שיניים יכול לשמש לתיקון מגוון של בעיות דנטליות, לרבות שיניים עקומות, צפיפות יתר, מרווחים בין שיניים, נשיכת יתר, נשיכה צולבת ועוד. הטיפול מתחיל בדרך כלל בילדות או בגיל ההתבגרות, אך גם מבוגרים יכולים להפיק תועלת מהטיפול כדי לשפר את בריאות הפה, החיוך והמראה שלהם.

בסרטון פינת ״השוורצים״ בתוכנית הפרופסרים – הרופאיפ שוורץ מסבירים על יישור שיניים

באילו מצבים נצטרך ליישר שיניים?

הסיבות המביאות אנשים מבוגרים ליישר את השיניים בגיל מבוגר יחסית הינן רבות. אצל חלק הבעיות החלו בילדות והטיפול נדחה, אצל אחרים החלה תזוזה בשיניים כתוצאה משינויים פיזיולוגיים, הרגלים שהתפתחו עם השנים או מחלות.
לעיתים המניע המביא מבוגרים לטיפול יישור שיניים הינו משולב: בילדות הייתה בעיה בשיניים ואז לא הייתה בולטת או שלא הפריעה, ולכן נמנע טיפול, אך בינתיים המצב החמיר. לפניכם פירוט על הסיבות השונות:

  • צפיפות: צפיפות מתרחשת כאשר אין מספיק מקום בפה לכל השיניים, מה שמוביל לשיניים חופפות או מפותלות. צפיפות עלולה להקשות על ניקוי נכון של השיניים והחניכיים, ולהגביר את הסיכון לבעיות שיניים כמו עששת ומחלות חניכיים.
  • מרווחים: פערים יכולים להתרחש כאשר נוצר רווח בין השיניים כתוצאה מאובדן שיניים, התפתחות לא תקינה שלהן או בעיה אחרת. זה גם יכול להשפיע על המראה ואף לגרום לבעיות בלעיסה ובדיבור.
  • נשיכת יתר: נשיכת יתר מתרחשת כאשר השיניים הקדמיות העליונות חופפות את השיניים הקדמיות התחתונות. מצבי נשיכת יתר יכולים להשפיע על מראה הפנים ועל יכולת הלעיסה. הם יכולים גם להוביל לכאבי ראש, קשיי שמיעה והפרעת TMJ (הפרעות במפרקי הלסת), ובנוסף לגרום לשחיקה לא אחידה בשיניים ולבעיות פוטנציאליות בלסת.
  • תת מנשך: מתרחש כאשר השיניים התחתונות בולטות מעבר לשיניים העליונות, מה שעלול להשפיע על לעיסה ובעיות תפקודיות אחרות, כמו גם על האסתטיקה של הפנים. 
  • נשיכה צולבת (קרוסבייט): מתרחשת כאשר הלסתות אינן מיושרות כראוי, מה שגורם לכך שהשיניים העליונות והתחתונות אינן נפגשות בצורה נכונה. נשיכה צולבת יכולה לקבל מספר צורות שונות,היא יכולה לכלול שן בודדת או מספר שיניים. 
  • נשיכה פתוחה: מאופיינת בחוסר היכולת של השיניים הקדמיות העליונות לפגוש את השיניים הקדמיות התחתונות. מצב זה יכול לגרום ללעיסה לא נכונה ולבעיות נלוות.
  • בעיות אסתטיות: כל בעיה בפה ובלסת שמשפיעה לרעה על המראה, על דימוי הגוף והביטחון העצמי שלו, מצדיקה טיפול אורתודנטי להשגת שיניים ישרות וחיוך רחב.
  • כהקדמה לציפוי שיניים

יישור שיניים - ד״ר שוורץ

יתרונות של שיניים ישרות

  • שיפור בריאות הפה: קל יותר לנקות ולתחזק שיניים ישרות, מה שמפחית את הסיכון לעששת, מחלות חניכיים, דלקת חניכיים כרונית ובעיות שיניים אחרות. שיניים ישרות גם מפחיתות את הסיכון להצטברות פלאק, ומקלות על שימוש בחוט דנטלי וצחצוח נכון.
  • בריאות כללית טובה יותר: בריאות ירודה של הפה נקשרה למגוון בעיות בריאותיות מערכתיות, כגון מחלות לב, סוכרת ושבץ מוחי. שיפור בריאות הפה באמצעות יישור שיניים עוזר גם לשפר את הבריאות הכללית.
  • מראה אסתטי: שיניים ישרות משפרות את החיוך ואת המראה הכללי של אדם, להעלות את הביטחון העצמי וההערכה העצמית.
  • דיבור משופר: שיניים עקומות או לסתות לא מיושרות גורמות לקשיים בדיבור, כגון קושי בהגיית צלילים מסוימים. יישור שיניים יעזור לשפר את הדיבור.
  • יישור הלסת: שיניים ישרות משפרות את מיקום הלסת, ומפחיתות את הסיכון לבעיות בלסת, כגון הפרעה במפרק הטמפורמנדיבולרי (TMJ).

אולי יעניין אותך:

סימני דחיית שתל בשיניים | השתלת עצם

סוגי טיפול שונים ליישור שיניים

קיימים מספר סוגים של טיפולים ליישור שיניים ותיקון בעיות נשיכה: כאלו המתאימים יותר לילדים הזקוקים לטיפול אורתודנטי, וכאלו שמתאימים יותר למבוגרים:

סוגי טיפול שונים ליישור שיניים - ד״ר שוורץ

יישור שיניים במקרה של שיניים כלואות

שיניים כלואות הן שיניים שלא בוקעות ונשארות עמוק בתוך החניכיים. הן עלולות לגרום לקושי בלעיסה, בנגיסה ואי נוחות.

ישנן מספר סיבות הגורמות לשן להישאר כלואה, כמו צמיחה עקומה של שיניים סמוכות, צפיפות שיניים בפה ועוד.

טיפול בשן כלואה נותן הזדמנות לטפל בה וגם לתקן עיוות שנוצר בגינה.

רופא שיניים מומחה ביישור שיניים יכול להזיז שורשי שיניים סמוכות ולפנות מקום לשן לצמוח בעזרת גשר ליישור שיניים  אך לעיתים יהיה צורך לעקור את השן הכלואה.

יישור שיניים כמה זה עולה? ומה משפיע על המחיר?

המחיר של טיפול יישור שיניים מושפע ממספר גורמים - ד״ר שוורץ

המחירים הבסיסיים הם:

הליךטווח מחירים
יישור שיניים באמצעות סמכי מתכת6,000 ש"ח – 12,000 ש"ח
יישור שיניים באמצעות פלטה שקופה15,000 ש"ח – 21,000 ש"ח
יישור שיניים בהליך כירורגי20,000 ש"ח – 40,000 ש"ח

יישור שיניים בלי גשר

  • יישור שיניים בלתי נראה – פתרונות לקהל היעד הבוגר – טיפול ליישור שיניים בלתי נראה יכול להיות התקן המורכב על השיניים מצידן הפנימי , כך שמבחוץ כאשר אדם מחייך, אוכל ומדבר לא ניתן לראות דבר. גם כאן המתקן הינו קוביות או סמכים המודבקים לשיניים מצידן הפנימי בדבק מיוחד וביניהן עובר חוט המפעיל לחץ בכיוון הרצוי ובמידה הרצויה. כך שבסיום הטיפול השיניים מתיישרות . שיטות ליישור שיניים שמתבססות על חומרים שקופים נקראות גם הן שיטות בלתי נראות.
  • יישור שיניים ללא גשר – פתרונות לקהל היעד הבוגר – טיפול זה מתייחס לרוב להתקן אורתודנטי שמולבש על השיניים וניתן להסרה על ידי המטופל/ת. ההתקן הוא יציקה שנוצרה בהתאם למידת השיניים והוא מוחלף אחת לכמה זמן במידה קטנה יותר. לעיתים שיטות ללא גשר הן שם עממי נירדף להתקן אורתודנטי שקוף. התקן זה הינו מעין פלטה שקופה המולבשת על השיניים ויכולה להיחשב באותה מידה כשיטה ללא גשר או כשיטה בלתי נראית ושקופה.

במהלך טיפול יישור השיניים יש להימנע ככל שניתן ממאכלים מכתימים כגון: יין, יותר מידי קפה, עישון , תבלינים כגון כורכום משתי סיבות:

  • עם השנים החומר העוטף את השן – האמייל, נשחק וההגנה על השן יורדת ויש נטייה להיווצרות כתמים על גבי השן.
    חומרי מאכל מכתימים עלולים להצטבר בין השן למתקן יישור השיניים ולצבוע את המתקן השקוף.
  • בין אם הטיפול הינו למבוגרים או לילדים – חשוב להקפיד על היגיינת פה גבוהה וצחצוח בסיום כל ארוחה, מאחר וחיידקים נוטים להצטבר בין השיניים למתקן וברווחים. משך זמן הטיפול ביישור שיניים הינו קצר יחסית.

יישור שיניים לילדים

יישור שיניים לילדים הוא אחד הטיפולים הרפואיים שכדאי ומשתלם לעשות בזמן ולא להזניח. מומלץ להורים לקחת את הילד או המתבגר לבדיקה שגרתית אצל האורתודנט או מומחה ליישור שיניים , על מנת לוודא שצמיחת השיניים תקינה.

חשיבות הטיפול עבור הילדים

היתרון האורתודנטיה (ענף ברפואת השיניים המתמחה ביישור שיניים) הוא שכל התערבות אחראית בזמן הילדות, מונעת בעיות עתידיות: בעיות תפקודיות של שיניים , בעיות אסתטיות המתעצמות בגיל ההתבגרות ובבגרות מחריפות . בעיות כגון הפרעה באיכות השינה , בעיות נשימה בטווח הארוך יותר כגון היחלשות השיניים עד לחוסר יכולת לטפל. במובנים רבים , טיפול אורתודנטי לילדים הזקוקים לכך הוא השקעה בבריאותם העתידית ובאיכות חייהם .

הסיבות

יישור שיניים שנעשה בגיל צעיר, הוא בעל סיכוי גבוה להחזיק מעמד לתמיד. חזרת השיניים למצב שלפני היישור אפשרית והיא עלולה להתרחש , אך הסיכוי קטן מאוד . בהנחה שהבעיה לא תיפתר מעצמה, מי שלא עבר יישור שיניים לילדים בגיל צעיר, יצטרך לעבור יישור/ טיפולים אורתודנטים מורכבים פי כמה בגיל מאוחר או מבוגר . גם בפן השיקול הכלכלי , יישור שיניים בגילאי הילדות משתלם יותר. הטיפולים בבגרות עלול להיות מורכב יותר ויקר בהרבה. עלותם של פתרונות יישור שיניים לילדים נמוכה יחסית מהפתרונות המוצעים לעולם המבוגרים.

מתי להתחיל?

תקופת סיום נשירת שיני החלב היא התקופה בה מתעצבת תצורת השיניים החדשות, שעתידות ללוות את הילד בשינויים קלים כל חייו. לכן הזמן המומלץ לבירור אודות טיפול אורתודנטי הינו בגילאי 8,7 שנים. אם הילד/ה עברו גילאים אלו והינם מתבגרים, עדיין לא מאוחר מידיי. בגילאי 11-12 ועד 17-20 קיים סיכוי גבוה להשפיע על מערכת השיניים באופן שיחזיקו מעמד שנים רבות.

שיטות

התקנים ליישור שיניים אצל ילדים עונים על בעיות שונות והרופא מתאים את המתקן לסוג הבעיה.

מתקנים קבועים – נקראים גשרים, סמכים או ברזלים ומיועדים ליצור לחץ מתון על השיניים במהלך כל שעות היממה. אחת לתקופה (שבועיים או חודש) הילד/ה מגיעים לפגישה במרפאה לבדיקת התקדמות הטיפול. נבדקת ומתבצעת תחזוקה למתקן, שמטרתה לשמור על לחץ מתון על השיניים עד לסיום הטיפול.
מתקנים נשלפים – נקראים פלטות המיועדות ליצור לחץ בחלק משעות היממה הילד/ה לובשים אותם במהלך הלילה או היום למספר שעות משתנה, בהתאם לקצב התקדמות הטיפול ובהתאם להערכת הרופא.

יישור שיניים לילדים - תמונה של מטופל במהלך טיפול יישור שיניים - ד״ר שוורץ

המערכת האורתודנטית של clearcorrect מבוססת על שלושה עשורים של מחקר רפואי.

מערכת clearcorrect מיועדת לשימוש ביתי בפרטיות מרבית, ומתאימה למטופלים בכל הגילאים. המערכת מיועדת להרכבה במשך עשר שעות ביממה בלבד בזמן שינה או מנוחה, ובשעות היום הנותרות, הנכם חופשיים מכל מכשור אורתודנטי!

מערכת clearcorrect המבוססת על שימוש בכוח פעימות אוויר, המחקה את הכוח הפיסיולוגי, מקצרת באופן משמעותי את משך הטיפול, בשל יעילות גבוהה יותר לעומת מערכות אורתודנטיות מסורתיות אשר משתמשות בשיטה של הפעלת כוח קבוע. קצב התקדמות הטיפול נקבע על פי רצונם וצרכיהם של המטופלים וניתן לשליטה על ידי שינוי במשך זמן הרכבת הפלטה. הטיפול נעשה בדיסקרטיות הודות לשימוש קצר של עשר שעות ביממה בלבד, בזמן שינה או מנוחה. במהלך הטיפול בפלטת clearcorrect, אין צורך לשנות את הרגלי האכילה וניתן להמשיך בהתנהלות היומיומית ללא כל הפרעה.

כיצד פועלת מערכת clearcorrect?

מערכת clearcorrect מבוססת על עקרון ביומכני דומה לשיטות יישור שיניים המסורתיות: הפעלת כוח על השיניים עד להבאתן למיקומן הרצוי. בשיטות הקיימות מופעל כוח קבוע, רציף ואחיד על השיניים באמצעות קשתיות שקופות או במכים, שאותם צריך לחזק או להתאים כל פעם מחדש. מערכת clearcorrect פועלת על בסיס פעימות לחץ אוויר עדינות אשר מזיזות את השיניים בהדרגה בזמן השינה. מאחר והכוחות הפועמים אפקטיביים יותר מן הכוחות הקבועים, נדרשות רק 10 שעות טיפול ביממה. ביותר שעות היום הנכם חופשיים לחלוטין מכל מכשור אורתודנטי.

מדוע פעימות לחץ האוויר חשובות כל כך?

הרעיון העומד מאחורי השימוש בכוח פעימות לחץ אוויר ליישור שיניים הוכח מדעית. מחקרים שנערכו מראים כי הפעלת כוח מחזורי על ידי פעימות מבוקרות גורמת לתזוזת שיניים מהירה יותר מאשר הפעלת כוח קבוע ורציף. כמו כן, הטיפול במערכת clearcorrect מאפשר לתכנת את עוצמת כוח הפעימות: הרופא המטפל יכול לקבוע לכל מטופל את רמת העוצמה של מחזורי הפעימות באופן אישי, ביחס למצבן ההתחלתי של השיניים ובהתאם להתקדמות תנועתן. בנוסף, מחקרים ונתונים רפואיים מצביעים על כך שכוח הפעימות מאפשר אספקת דם טובה לרקמת ה-PDL, אשר נמצאת בין שורש השן לעצם הלסת, כך שהסיכון לספיגת שורש (בעיה נפוצה בטיפולים מסורתיים) יורד באופן משמעותי.

האם הטיפול במערכת clearcorrect כואב?

לא, קצב הפעימות מחקה את הקצב הטבעי והפיזיולוגי של הגוף. בתחילת הטיפול, רמת הלחץ מינימאלית, ולאחר מכן היא עולה בהדרגה. בטיפול הראשון עלולה להתעורר תחושת לחץ מתונה, אך הודות לשינוי הדרגתי לאורך זמן, מובטחת נוחות מרבית ללא תחושת כאב במהלך הטיפול.

יישור שיניים עם סמכים - לפני ואחרי
יישור שיניים עם סמכים

באיזו תדירות אצטרך להגיע לביקורת אצל הרופא?

מומלץ לקבוע את הפגישה הראשונה אצל הרופא לאחר ארבעה שבועות מתחילת הטיפול, מכיוון שלעיתים יש צורך לבצע התאמה קטנה בפלטה האישית. לאחר מכן, מומלץ להגיע לביקורת אחת לשלושה או ארבעה חודשים בלבד.

האם מערכת clearcorrect נחשבת לבטוחה?

כן. מערכת clearcorrect בטוחה לחלוטין. המערכת קיבלה את אישור התקן האירופאי למכשור רפואי (CE). למעשה, השימוש ב-clearcorrect נחשב לבטיחותי יותר מהטיפול המסורתי בסמכים או בקשתיות שקופות, מכיוון שהמערכת אינה מפריעה כלל לשמירה על היגיינת פה. בנוסף, קצב הפעימות מחקה את המחזורים הפיזיולוגיים הרגילים והטבעיים של הגוף. כתוצאה מכך, גוברת זרימת הדם לאזור, הרקמה המורחבת מתחדשת ובכך מופחת הסיכון לספיגת שורש.

מהו eBrace?

שיטה מתקדמת ליישור שיניים אסתטי ובלתי נראה. המכשור האורתודנטי ("גשר") מודבק בחלקו האחורי-הפנימי של השיניים ואיננו נראה חיצונית.
המכשור אורתודנטי נבנה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר-מודלים ממוחשבים תלת ממדיים, לבניית מכשור אינדיבידואלי, אישי המותאם בדיוק רב לשיניים.
הרופא המטפל שולט אונליין בתכנון המכשור. כך הרופא שלך הוא הקובע את מאפייני הטיפול ולא טכנאי המעבדה.
רמת דיוק הטיפול גבוהה יחסית לשיטות פנימיות אחרות, היות וקיימת התייחסות ספציפית לכל שן בנפרד.
זכות ההתאמה המדויקת, המכשור עדין ביותר לנוחות אופטימאלית ורמת תוצאות טיפול גבוהה.

תוכן עניינים
יישור שיניים - תמונה ראשית - ד״ר שוורץ

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים- מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל? טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​