ישור שיניים שקוף

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

מהו יישור שיניים שקוף או גשר שקוף?

יישור שיניים באמצעות פלטות שקופות ודקות הנקראות קשתיות, שנועדו ליישר שיניים תוך כדי שהן פחות בולטות בהשוואה לפלטות מתכת מסורתיות. הן עשויות בדרך כלל מחומרים שקופים המשתלבים עם הצבע הטבעי של השיניים.

הפלטות השקופות פועלות בדומה לפלטה המסורתית, תוך שהן מפעילות כוחות עדינים ומבוקרים כדי להזיז בהדרגה את השיניים לישור תקין. הן מספקות אפשרות אסתטית יותר עבור מטופלים בני כל הגילים, שרוצים לשפר את החיוך שלהם באופן דיסקרטי. יישור שיניים שקוף למבוגרים פופולרי במיוחד.

מדוע חשוב לעבור יישור שיניים?

הטיפול האורתודונטי חשוב מכמה סיבות:

  • אסתטיקה משופרת: אחד המניעים העיקריים לטיפול אורתודונטי הוא השגת חיוך ישר ואסתטי. שיניים ישרות משפרות את מראה הפנים, מגבירות את הביטחון העצמי ומשפרות את ההערכה העצמית הכללית.
  • בריאות פה משופרת: קל יותר לתחזק ולנקות שיניים ישרות בהשוואה לשיניים לא מיושרות או צפופות. טיפול אורתודונטי מיישר את השיניים והלסתות, ומפחית את הסיכון לעששת, מחלות חניכיים ובעיות אחרות בבריאות הפה.
  • תיקון נשיכה: טיפול אורתודונטי יכול לתקן בעיות נשיכה, כגון נשיכה יתר, נשיכה צולבת ונשיכה פתוחה. בעיות אלו משפיעות על תפקוד הלעיסה והדיבור התקין. טיפול ישור שיניים ולסתות משפר את הנשיכה, מבטיח תפקוד תקין ומפחית את הסיכון לשחיקה חריגה בשיניים.
  • שיפור דיבור: שיניים לא מיושרות, או אי התאמות בלסת, עלולות להשפיע על בהירות הדיבור וההגייה. ישור השיניים והלסתות ישפר את תפקוד הפרקים וכתוצאה מכך, את הדיבור.
  • הקלה על כאבי TMJ: הפרעות במפרק הטמפורמנדיבולרי (TMJ) עלולות לגרום לכאבי לסת, כאבי ראש וקושי בפתיחה או סגירה של הפה. ישור שיניים  מטפל בבעיות בסיסיות התורמות לבעיות TMJ, מספק הקלה בכאבים ומשפר את תפקוד הלסת.
  • יציבות שיניים לטווח ארוך: שיניים ישרות נוטות פחות לבלאי לא אחיד, שברים ובעיות שיניים אחרות. טיפול אורתודונטי מסייע ביצירת נשיכה יציבה ומאוזנת, מפחית את הסיכון לבעיות שיניים עתידיות ואת הצורך בעבודת שיניים מקיפה.

מהו ישור שיניים פנימי?

ישור שיניים פנימי, המכונה גם ישור שיניים לינגואלי (לשוני) או סמכים בלתי נראים, הוא גישה ייעודית לישור שיניים. כאשר הפלטה, או התושבת, ממוקמת על פני השטח הפנימי של השיניים, מול הלשון. זאת, בניגוד לסוגרים מסורתיים, שבהם הסוגרים מחוברים למשטח הקדמי של השיניים.

בישור שיניים לינגואלי, התומכים והחוטים מותאמים אישית לשיניו של המטופל, ומוצמדים למשטח הלשוני בטכניקה מדויקת ביותר, מה שמאפשר תנועה וישור  הדרגתי של השיניים, בדומה לסוגרים מסורתיים.

היתרון העיקרי של ישור שיניים פנימי הוא שהפלטות כמעט בלתי נראות מבחוץ, מה שמאפשר טיפול דיסקרטי יותר בהשוואה לפלטה המסורתית. 

עם זאת, חשוב לציין כי לישור שיניים לשוני עשויות להיות מגבלות ושיקולים מסוימים. הסוגרים שנמצאים בחלק הפנימי של השיניים עלולים לגרום לאי נוחות ראשונית או להשפיע על הדיבור, עד שהלשון מסתגלת למיצוב החדש. טיפול עם ישור שיניים פנימי עשוי לדרוש גם ביקורים תכופים יותר אצל האורתודנט לצורך התאמות בהשוואה לסוגרים מסורתיים.

ישור שיניים שקוף – למי זה מתאים?

  • ישור שיניים שקוף הוא אידיאלי עבור אנשים המעוניינים ליישר את שיניהם ללא המראה המורגש של פלטות מתכת מסורתיות. הם מספקים אפשרות טיפול דיסקרטית יותר.
  • ישור שיניים  שקוף יכול לטפל ביעילות בבעיות ישור שיניים  קלות עד בינוניות, כולל שיניים צפופות, מרווחים בין שיניים, נשיכה יתר, נשיכה מוגזמת, נשיכה צולבת ונשיכה פתוחה. עם זאת, מקרים מורכבים או חמורים עשויים לדרוש טיפולים אורתודונטיים חלופיים.
  • ישור שיניים שקוף מתאים גם לבני נוער וגם למבוגרים שרוצים חיוך ישר יותר. הוא מציע אלטרנטיבה נוחה ופחות גלויה לפלטה מסורתית, שיכולה להועיל במיוחד לאנשים המודאגים מהמראה שלהם במסגרות חברתיות או מקצועיות.
  • ישור שיניים שקוף מספק גמישות ונוחות, כי המיישרים ניתנים להסרה, ומאפשרים לאנשים לשמור בקלות על היגיינת הפה וליהנות מהמאכלים האהובים עליהם ללא הגבלות. זה יתרון במיוחד עבור אלה עם אורח חיים פעיל או מעורבות חברתית תכופה.
  • ישור שיניים שקוף יכול להתאים גם לאנשים שעברו טיפול ישור שיניים. הוא יכול לעזור לישור מחדש של השיניים, ולטפל בשינויים קלים בתנוחת השיניים שהתרחשו לאורך זמן.
  • ישור שיניים שקוף מציע אפשרות דיסקרטית לאנשים שיש להם אירועים מיוחדים קרובים כגון חתונות, סיום לימודים או מצגות חשובות, ומאפשרת להם להשיג חיוך משופר ללא נוכחות גלויה של פלטה.

האם ההרכבה של השיטה תשפיע על הדיבור?

ההרכבה של גשר שיניים שקוף עשויה בהתחלה להשפיע באופן קל על הדיבור. זה נפוץ שאנשים חווים תקופת הסתגלות זמנית כאשר הם מתחילים לראשונה ללבוש את המיישרים או הפלטה, מה שעלול להשפיע על בהירות הדיבור.

אנשים מסוימים עשויים לחוות בעיית לשון קלה או להתקשות בבטוי צלילים מסוימים. עם זאת, ככל שהם מתרגלים ללבוש את המיישרים והלשון שלהם מתכווננת, שינויי הדיבור הללו נוטים להצטמצם או להיעלם. כאשר הלשון והפה מסתגלים לנוכחות המכשירים האורתודונטיים, הדיבור בדרך כלל משתפר עם הזמן.

במקרה של ישור שיניים לינגואלי (פלטה הממוקמת בחלק הפנימי של השיניים), ייתכן שהסוגרים הממוקמים על המשטחים הלשוניים ידרשו גם התאמה מסוימת של הלשון. זה יכול להשפיע באופן זמני על הדיבור ולגרום לקשיים קלים בניסוח. עם זאת, עם תרגול וזמן, רוב האנשים מסתגלים וחוזרים לדפוסי דיבור נורמליים.

חשוב לציין שכל שינויי דיבור הנגרמים על ידי ישור שיניים שקוף הם בדרך כלל מינימליים וזמניים. רוב מכריע של מטופלים מסתגלים במהירות, וחווים השפעה מועטה ולא ארוכת טווח על הדיבור שלהם. 

היתרונות של ישור שיניים  שקוף בהשוואה לפלטה מסורתית 

ישור שיניים  שקוףפלטות מסורתיות
אסטתטיות: כמעט בלתי נראה סוגריים וחוטים מתכת גלויים
ניתן לההסיר לאכילה, צחצוח ושימוש בחוט דנטליקבוע על השיניים, מגביל את שיטות היגיינת הפה
נוחות: עשוי מחומרים חלקים, מפחית גירויסוגרים וחוטים עלולים לגרום לאי נוחות ולכאב
דורש פחות ביקורים אצל רופא ביקורים תכופים יותר לשם התאמות ושינויי חוטים
היגיינת פה משופרת: צחצוח ושימוש בחוט דנטלי קלים יותרמכשולים לשמירה יעילה על היגיינת הפה
ניתן להסיר זמנית לצורך פעילויותעלול להוות אתגר במהלך פעילות גופנית
ישור מבוקר והדרגתיהידוק תקופתי של חוטים עלול לגרום לאי נוחות

כיצד להתכונן לטיפול ישור שיניים שקוף

ישנם מספר דברים שיש להתכונן אליהם בשלבים השונים של טיפול ישור שיניים שקוף לפני ואחרי:

לפני:

  1. פגישת ייעוץ ראשונית עם אורתודנט מנוסה, המתמחה בישור שיניים שקוף. במהלך ביקור זה, האורתודנט יעריך את השיניים, הנשיכה ובריאות הפה הכללית כדי לקבוע אם ישור שיניים  שקוף מתאים למקרה הספציפי.
  2. האורתודנט יצור תוכנית טיפול מותאמת אישית על פי הצרכים הספציפיים של המטופל. זה עשוי להיות כרוך בצילומי רנטגן וסריקות דיגיטליות של השיניים כדי לעצב את המיישרים או מכשירים אורתודונטיים שקופים אחרים.
  3. לפני תחילת הטיפול, חיוני לבצע הערכה מקיפה של בריאות הפה. זה עשוי לכלול ניקוי מקצועי, בדיקה של החניכיים והשיניים, וטיפול בכל בעיות בריאות הפה הקיימות כגון עששת או מחלת חניכיים. מומלץ לבדוק מחירי ישור שיניים  שקוף ולעשות תכנון פיננסי. עלות הטיפול האורתודונטי השקוף עשויה להשתנות. סכמו היבטים כספיים עם האורתודנט או עם צוות המרפאה לפני תחילת הטיפול. צריך לשאול לגבי כיסוי ביטוחי, אפשרויות תשלום גמישות, או כל תוכניות מימון זמינות.

אחרי:

  1. חשוב לעקוב בקפידה אחר כל הוראות האורתודנט. אלה עשויים לכלול התאמות מסוימות באורח החיים. צריך להיות מוכנים להסיר את המיישרים לפני אכילה או שתייה של כל דבר מלבד מים.
  2. חשוב לעקוב אחר כל הגבלות או הנחיות תזונתיות שסופקו על ידי האורתודנט כדי להגן על המיישרים מנזק ולשמור על היגיינת הפה. רצוי להימנע ממזונות מסוימים שעלולים להזיק או להכתים את המיישרים, כגון סוכריות דביקות או משקאות צבעוניים.
  3. הקפידו על היגיינת פה תקינה, לצחצח שיניים ביסודיות ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע כדי למזער את הסיכון לעששת ובעיות חניכיים במהלך תהליך הטיפול.
  4. טיפול ישור שיניים שקוף דורש מחויבות ציות והתמדה לשם השגת התוצאות הרצויות. צריך להיות מוכנים לענוד את המיישרים למשך המומלץ בכל יום, ולמלא אחר הוראות האורתודנט.
  5. חשוב להתחייב ללבוש את המיישרים לפי הנחיות האורתודנט, בדרך כלל למשך 20-22 שעות ביום. אי עמידה בזמן הלבישה המומלץ עלול לגרום לטיפול ממושך או לתוצאות פחות יעילות.

ישור שיניים  שקוף – הסבר מלא על התהליך

  • ייעוץ ראשוני: במהלך הייעוץ הראשוני, רופא השיניים יעריך את מצב השיניים, הנשיכה ובריאות הפה הכללית. הוא יעשה צילומי רנטגן וסריקה דיגיטלית תלת מימדית של כל הפה.
  • ישור שיניים שקוף מחיר כולל: לאחר הפגישה הראשונית רופא השיניים יתן למטופל הצעת מחיר כוללת לכל שלבי הטיפול.
  • תכנון טיפול: האורתודנט יכין תוכנית טיפול – באמצעות תוכנת מחשב מתקדמת – שלב אחר שלב להשגת תנועות השיניים הרצויות.
  • ייצור הפלטה השקופה: בהתבסס על תוכנית הטיפול, ייצרו סדרה של מיישרים עשויים מחומר פלסטי שקוף וללא BPA.
  • הרכבת המיישרים: בשלב זה ירכיב רופא השיניים סט של מיישרים, שכל אחד מהם מיועד ללבישה למשך זמן מוגדר לפני התקדמות לסט הבא.
  • תנועת שיניים הדרגתית: ככל שמתקדמים בסדרת המיישרים, כל מיישר יפעיל לחץ עדין על שיניים ספציפיות, ויעביר אותן בהדרגה למקומן הרצוי.
  • מעקב אחר התקדמות: 
    • לאורך כל הטיפול, יהיה צורך בפגישות תקופתיות על מנת לעקוב אחר ההתקדמות ולוודא שהשיניים זזות כמתוכנן.
    • במקרים מסוימים, האורתודנט עשוי לבקש סריקות או פגישות נוספות כדי להעריך את ההתקדמות ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות בתוכנית הטיפול.
    • לאחר השגת מיקומי השיניים הרצויים יהיה טיפול מעקב.

כל כמה זמן נצטרך להגיע לביקורת אצל רופא השיניים

לאחר סיום טיפול ישור שיניים  שקוף, חשוב להמשיך בביקור קבוע אצל רופא השיניים לצורך טיפול מעקב כל מספר חודשים; תדירות הביקורים הללו עשויה להשתנות בהתאם לנסיבות אינדיבידואליות.

כמה זמן נצטרך להרכיב את הגשר?

משך הזמן הנדרש כדי לראות תוצאות לטיפול ישור שיניים שקוף, יכול להשתנות בהתאם למקרה הפרטני. הטיפול במיישרים שקופים נע בדרך כלל בין מספר חודשים לשנה. מסגרת הזמן המדויקת מושפעת מגורמים כמו המורכבות של המקרה, גילו של המטופל והקפדה על לבישת המיישרים לפי הוראת האורתודנט.

תוכן עניינים
ישור שיניים שקוף - תמונה ראשית - ד״ר שוורץ

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - מומחה טיפול שורש - מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

מומחה טיפול שורש

טיפול שורש הוא הליך רפואי, שמטרתו העיקרית היא בעצם לטפל בזיהומים בתעלת השורש של השן. טיפול זה עוזר לנו בהתמודדות עם שיניים פגועות, ואף לעיתים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​