טיפים למניעת בעיות שיניים עתידיות

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

טיפולי שיניים, בעיני לא מעט אנשים, נחשבים למאיימים בכל קנה מידה. כפי שמדריכים אותנו כבר מגיל צעיר, שמירה נאותה על השיניים, ותחזוקה שלהן באופן שוטף, מגדילה בצורה משמעותית את הבריאות שלהן, וכן מצמצמת באופן ניכר את הסבירות לבעיות שיניים עתידיות, על כל חוסר הנוחות והעלות הגבוהה של טיפול שיניים ממוצע. לפניכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם למנוע בעיות שיניים, בטווח הקצר והרחוק כאחד.

 

חשיבותו של צחצוח נכון

פעולת התחזוקה החשובה ביותר עבור השיניים היא, כמובן, צחצוח שלהן. את הצחצוח יש לבצע פעמיים ביום (צחצוח "מוגזם" עלול להביא לפגיעה ברובד השן), כאשר חשוב להקפיד על צחצוח לאחר הארוחה. שימו לב שגם בבוקר, חשוב לא לצחצח שיניים מיד עם ההתעוררות, אלא לאחר ארוחת הבוקר: לא כולם מקפידים על כך. הצחצוח צריך להתבצע באמצות מברשת שיניים רכה, בתנועות מעגליות ותוך מתן תשומת לב לכל שן ושן, מכל אחד מצדדיה.

העזרים שמשלימים את המשוואה

היות ויש מקומות רבים בפה אשר מברשת שיניים לא תגיע אליהם, חשוב להשתמש גם בחוט דנטלי במטרה להוציא את עודפי המזון הנמצאים להם בין השיניים. כמו כן, לאחר כל ארוחה חשוב להשתמש בקיסמים, המיועדים אף הם לניקוי עודפי המזון. ניתן בהחלט להוסיף לתמונה מי פה, המכילים פלואוריד ועשויים למנוע עששת או דלקות חניכיים, אם כי יש בנמצא גם רופאים הסבורים כי מי פה אלה מאופיינים ביעילות נמוכה ביחס לאמצעים שתוארו מעלה.

אורח חיים בריא

לא צריך להיות רופא שיניים כדי לדעת שהמזון שאנו צורכים הוא משמעותי במיוחד בשמירה על השיניים שלנו. וכך, מזונות עתירים בסוכר, דוגמת שוקולדים או ממתקים, עלולים לפגוע בשיניים בצורה ניכרת, כמו גם משקאות ממותקים ומיצים. חלק מהמזונות האלה אף פוגעים בגוון השן, שהופך לצהבהב יותר – מה שעשוי להצריך טיפולים דוגמת הלבנת שיניים כדרך התמודדות. עישון, וזו נקודה משמעותית נוספת, פוגע בשיניים בצורה משמעותית, כמו גם בבריאות הגוף כמכלול, ולכן חשוב להימנע ממנו.

ביצוע בדיקות באופן תדיר

בעיות שיניים פשוטות הרבה יותר לטיפול כשהן מתגלות מוקדם ככל האפשר. פרק זמן של מספר חודשים עשוי להיות ההבדל בין סתימת שיניים פשוטה לבין הרס של השיניים, שמצריך פעולות דוגמת השתלת שיניים. דוגמא נוספת היא טיפול יישור שיניים, שפשוט פי כמה לביצוע כאשר הוא נעשה בגיל מוקדם. יש להקפיד לבקר אצל השיננית אחת לחצי שנה ולעבור בדיקות שיניים בפרקי זמן קצרים יחסית, בהתאם להמלצות הרופא המטפל.

תוכן עניינים

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים- מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל? טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​