השתלות שיניים ממוחשבות

מרפאת השיניים ד"ר שוורץ
מרפאת השיניים ד"ר שוורץ

מרפאת שיניים רב תחומית ברמת פולג, נתניה

השינוי הגדול שמביא איתו תחום השתלות שיניים ממוחשבות

בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בתחום תכנון השתלים וכיום הדבר מתבצע בצורה ממוחשבת אשר נקראת השתלות שיניים ממוחשבות..

בשנים עברו רופא השיניים נאלץ להתבסס על כישוריו על מנת להתקין את השתל. מיקום השתל נעשה באופן ידני כאשר הרופא מאתר את המיקום הנכון מבחינה שיקומית ומבחינת העצם. כיום, ובמיוחד במקרים בהם יש בעיה למקם שתלים מבחינה אנטומית, או כאשר יש צורך בתכנון שיקומי מורכב, ניתן להשתמש בהשתלות שיניים ממוחשבות. 

במרפאתנו עובדים עם השתלים והסדים של חברת "MIS", ומבצעים השתלות שיניים ממוחשבות בנוסף לשיטת ההשתלות הקונבנציונלית.

 

מהן השתלות שיניים ממוחשבות?

השתלת שיניים ממוחשבת היא השתלה העושה שימוש בטכנולוגיית מחשב על מנת לתכנן ולהציב את השתל בלסת המטופל. זוהי שיטה המאפשרת דיוק והתאמה מירביים של השתלים. טכנולוגיה זו , טומוגרפיה, משתמשת בהדמיה תלת מימדית כדי ליצור מפה מפורטת של לסת המטופל והמבנים הסובבים אותו. מידע זה משמש לאחר מכן לתכנון המיקום המדויק, הזווית והעומק שבהם יש למקם את השתל ומפחית את הסיכון לסיבוכים כגון כשל בשתל או נזק לעצב.

השימוש בהשתלת שתלים ממוחשבת מאפשר גם תכנון כירורגי וירטואלי, המאפשר לרופא השיניים לתכנן את ההשתלה מראש, ולמנוע בעיות או סיבוכים פוטנציאליים במהלך הניתוח בפועל.

טכנולוגיה זו לא רק מאפשרת מיקום מדויק יותר של השתל, אלא ניתן להשתמש בה גם ליצירת תמיכות שתלים בהתאמה אישית; אלה החלקים המקשרים בין השתל לשן החלופית. זה יכול להוביל לתוצאות אסתטיות משופרות, להפחית את זמן הטיפול הכולל, ואת העלויות. היא גם מאפשרת זמני ריפוי מהירים יותר עבור המטופלים.

לאחר ביצוע CT, הצילום נשלח לחברת השתלים המתכננת, ולאחר מכן מייצרת את הסד שבאמצעותו ממקמים את השתלים בזמן הניתוח.

הרופא מתכנן בשיתוף עם נציג חברת השתלים וטכנאי השיניים את מיקום השתלים האופטימלי, את כמות השתלים ואת זווית השתלים. כל זאת עפ"י הנתונים הטכניים ומתאר העצם. 

החברה מייצרת סד ממוחשב שיהיה מונח על גבי השיניים הנוספות בפה או על גבי החניכיים לאחיזה, ודרכו מבצעים את ההשתלה באופן מונחה. במקרים רבים ניתן לבצע ללא חיתוך החניכיים אלא באמצעות ניקוב נקודתי בכל מיקום שתל.

אנו מעניקים שרות מקיף במרפאה הכולל את צילום ה – CT, את הקשר עם חברת השתלים ליצירת הסד הכירורגי ואת ביצוע השתלים והשיקום – הכל תחת קורת גג אחת.

בעקבות הכתבה שקראת:

מערכת שתלי ה- QUAD כפתרון לגובה עצם נמוך | יישור שיניים בכל גיל

האם זה כואב?

השתלות שיניים ממוחשבות היא תהליך מדויק יותר, יעיל יותר, מהיר יותר ודורש פחות התערבות כירורגית מתהליך השתלת שיניים הקלאסית; אך זה עדיין תהליך כירוגי.
ההשתלה נעשית בהרדמה כך שבזמן התהליך לא כואב. יתכן כאב לאחר מכן, אבל הרבה פחות. אמנם תחושה כאב זוהי הרגשה סובייקטיבית וספציפית לכל אדם, אך הרעיון של השתלות ממוחשבות זה להפחית את הזמן ואת עומק ההתערבות הכירורגית, מה שיביא בסיכומו של דבר לפגיעה סביבתית פחות כואבת בפה, עם פחות חתכים, פחות תפרים, פחות נפיחות. לכן גם ההחלמה אמורה להיות מהירה יותר בלי סיבוכים וברוב המקרים ניתן לחזור לשגרה בתוך יום-יומיים. אך חשוב לחזור ולהדגיש שכל מקרה לגופו.

מתי נצטרך השתלת שיניים ממוחשבת?

השתלת שיניים ממוחשבת צריך כאשר:

  •  חסרות שיניים בפה.
  • שיניים מתנדנדות ויוצרות קושי באכילה.
  • כשלא מעוניינים בשיניים תותבות.
    ישנם מספר מצבים בהם ניתוח השתלת שיניים מונחית-מחשב עשויה להיות עדיפה:
    מקרים מורכבים – הנחיית מחשב יכולה להיות שימושית במיוחד במקרים בהם האזור המיועד להשתלה מורכב או מאתגר, כמו במקרים של אובדן עצם או כשמרחב הלסת מוגבל. השתלת שיניים ממוחשבת יכולה לסייע בהבטחת המיקום המדויק של השתלים, מה שיכול לשפר את היציבות והצלחת השתל לאורך זמן.
    חסכון בזמן – התהליך של השתלת שיניים ממוחשבת הוא קצר יותר מהתהליך הקלאסי כך שאנשים שרוצים תהליך השתלה מהיר יעיל ומדויק יכולים לבחור לעבור השתלת שיניים ממוחשבת.
    חשוב לציין כי לא כל מטופל יזדקק לניתוח השתלה מונחה-מחשב, וההחלטה להשתמש בהשתלה ממוחשבת צריכה להיעשות על בסיס "כל מקרה לגופו" בהתייעצות עם רופא שיניים מוסמך.

השתלות שיניים ממוחשבות - תמונה לדוגמה

השתלות שיניים ממוחשבות – רמות מחיר

תוספת למחיר השתלה ממוחשבת יכולה לנוע בכ-25,000 ש"ח – 45,000 ש"ח. המחיר מושפע ממספר גורמים כמו: סוג השתלים, עזרים, מורכבות ההשתלה ועוד.

מה היתרונות בהשתלת שיניים ממוחשבת?

  1. דיוק – הנחת שתל מונחית-מחשב מאפשרת מיקום מדויק ביותר של השתל בלסת המטופל. זה מפחית את הסיכון לסיבוכים כגון כשל בשתל או נזק עצבי.
  2. אסתטיקה משופרת – ניתן להשתמש בהשתלת שיניים ממוחשבת ליצירת תמיכות שתלים בהתאמה אישית, מה שיכול להוביל לתוצאות אסתטיות משופרות וזמני ריפוי מהירים יותר.
  3. קיצור זמן טיפול – השימוש בהשתלת שתלים ממוחשבת מבטל את הצורך בתהליכים כירורגיים משמעותיים, ומאפשר תכנון ניתוחי וירטואלי. כך רופא השיניים יכול לתכנן את ביצוע ההשתלה מראש, ולמנוע בעיות או סיבוכים פוטנציאליים במהלך הניתוח בפועל. זה יכול לעזור לקצר את זמן הטיפול הכולל.
  4. הוזלת עלויות – הנחת שתלים מונחית-מחשב יכולה גם לעזור להפחית את עלויות הטיפול.
  5. תוצאות טובות יותר – הטכנולוגיה של השתלות שיניים ממוחשבות נמצאת בשימוש הולך וגובר במרפאות שיניים מתקדמות, מכיוון שהיא מציעה שיטה מדויקת יותר, מהירה יותר, בעלת תוצאות משופרות, ועם שיעורי הצלחה של 98% לשביעות רצון המטופלים.
  6. מזעור הטראומה הכירורגית – הנחת שתלים מונחית-מחשב כרוכה בהתערבות כירורגית מינימלית כך שהטראומה לפה ולמטופל פוחתים, מה שגם תורם לריפוי מהיר יותר.

האם השתלת שיניים ממוחשבת חוסכת זמן?

כן, השתלת שיניים ממוחשבת יכולה לחסוך זמן בכמה דרכים.
היא מאפשרת תכנון כירורגי וירטואלי.של ההשתלה, ועוזרת בכך להפחית את זמן הניתוח עצמו, וגם למנוע בעיות או סיבוכים פוטנציאליים במהלך הניתוח בפועל. זה מפחית את זמן הטיפול הכולל.
אמנם הזמן הנחסך בהשתלת שיניים ממוחשבת עשוי להשתנות בהתאם למורכבות המקרה ולניסיון של רופא השיניים, אך מדובר בטכנולוגיה שמייעלת את תהליך ביצוע השתלים, הופכת אותו ליעיל יותר ומהיר יותר, ומאפשרת למטופלים לחזור לתפקוד מלא במהירות.

למידע נוסף אודות | השתלת שיניים >>

מהי העמסה מיידית בתחום השתלות שיניים ממוחשבות?

להשתלות שיניים ממוחשבות יתרון גדול בשימוש בסדים ממוחשבים הוא שבמקרים רבים ניתן לאפשר העמסה מידית על גבי השתלים עקב מיקום אופטימלי בעצם ואחיזה מיטבית.

ביום ההשתלה נלקחות מידות או למחרת, ותוך יומיים מתקבלת עבודה זמנית שהיא תותבת מעבר או גשר מוברג שהוא שיקום מעבר עד לקליטת השתלים הסופית, דבר הפותר את המטופל מתותבות נשלפות זמניות.

מטופלים שעברו השתלות שיניים ממוחשבות מדווחים על הפחתה משמעותית בכאב לאחר הטיפול, נוחות גבוהה יותר, אסתטיקה טובה יותר, והסיכוי לקבל עבודה מיידית עם סיום ההשתלה, ובסמוך לה מגדיל את היתרון של שיטה זו. כל זאת כמובן בהתחשב בתאים הקליניים ועם החלטת הרופא המטפל .

באמצעות שיטת ההשתלות הממוחשבות ניתן למשל לבצע 6 שתלים בלסת עליונה/תחתונה תוך הימנעות מפגיעה באלמנטים אנטומיים כגון תעלת עצב בלסת תחתונה, או סינוס מקסילרי בלסת עליונה, כאשר עם סיום העבודה נלקחות מידות והמתרפא מקבל עבודה מוברגת לאחר עד כ-3 ימים שהיא אסתטית ונוחה ללא צורך בהוצאה.

לסיכום, השתלות שיניים ממוחשבות מהוות פריצת דרך נוספת בתחום השיקום על גבי שתלים ומאפשרים לצוות המטפל להעניק למטופל מבחר גדול יותר של פתרונות אשר יסללו את הדרך לשיקום מוצלח ובטוח יותר.

איך לבחור מרפאה מומלצת להשתלות שיניים ממוחשבות?

כשבוחרים מרפאת שיניים מומלצת, חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  •  כישורים וניסיון של צוות רופאי השיניים.
  • טכנולוגיה וציוד ואיכות החומרים.
  • חוות דעת והמלצות של מטופלים.
  • עלות.
  • טיפול המשך ומעקב.
  • מיקום ונגישות.
    חשוב גם לקבוע פגישת ייעוץ עם המרפאה כדי לדון בצרכים האישיים, במטרות ובחששות. זו הזדמנות לפגוש את הצוות, לשאול שאלות, להתרשם מהמרפאה ומהיחס, ולהבין טוב יותר את הגישה של המרפאה להשתלות ממוחשבות. אז לערוך השוואת פרמטרים בין מספר מרפאות נבחרות ולקבל החלטה מושכלת.

נשמח לעמוד לשירותכם, לתת מידע ולייעץ בתחום ההשתלות שיניים הממוחשבות. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר.
תוכן עניינים
השתלות שיניים ממוחשבות - תמונה ראשית - ד״ר שוורץ

לקביעת תור חייגו 09-8355222 או השאירו פרטים

ממליצים

ניצה בובליל
קרא עוד
מרפאת ד"ר שוורץ מומלצת בחום. מקצועיות, אמינות, יחס אישי וחם. הייתי מאוד בלחץ עוד לפני שנכנסתי לטיפול. מנהלת המרפאה רינת כל כך מדהימה והרגיעה אותי. ד"ר שוורץ מקסים, הסביר לי כל דבר ברוגע ובנועם. היה לי טיפול מדהים. מחכה כבר לפעם הבאה. צוות מספר 1.
אמיר פריזנטי
קרא עוד
שירות מקצועי ומהיר. משלב טכנולוגיה חדשה בעולם כתרים וסתימות.
גיל כהן
קרא עוד
שירות מעולה ומקצועי. זמן המתנה קצר ומחיר מצוין.
תמי ינאי
קרא עוד
מרםאה איכותית ומקצועית. צוות מקצועי ומיומן. שיטות חדשניות. אמינים מאוד ומקצועיים ביותר. מומלץ בחום!!
נאור בוארון
קרא עוד
רופאים מקצועיים יחס אדיב צוות המרפאה הכי טוב שנתקלתי בו. ממליץ לכולם לטפל אצל מרפאת השיניים של ד"ר שוורץ.
אפרת בוקר
קרא עוד
ממליצה בענק על רופא מדהים ומקצועי. לא הרגשתי כאב והכי מרוצה!
שמואל אלעד
קרא עוד
יעילים ומקצועיים מאוד!
טל אלגזי
קרא עוד
דיוק ואסתטיקה!
אורלי גבאי
קרא עוד
שומעים, אנחנו אצל ד"ר סנונית הבת שלי נועם בת 16, מוכנה ללכת רק אליה, עשתה אצלה יישור שיניים וסתימה אף פעם לא מרגישים כאב. סנונית עדינה, נעימה וכל כך מקצועית. תקשיבו תבואו רק אליה באמת שהיא אלופה!!!! ד"ר סנונית הזריקה לנועם זריקת הרדמה ותוך כדי כך נועם בתי מחייכת :) אם רק הייתם מבינים כמה זה גדול שהיא לא מפחדת וואו! סנונית אלופה! ץודה רבה סנונית אהובה אנחנו בוחרים רק בך!
הקודם
הבא

מידע מקצועי

תמונה ראשית - יישור שיניים למבוגרים- מרפאת השיניים דר שוורץ בנתניה

יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב ליישר שיניים עקומות בכל גיל? טיפולי אורתודונטיה, כלומר יישור שיניים, נחשב בעבר כמתאים בעיקר לילדים ונוער. למעשה, תיקון של מנח השיניים ומיקום השיניים

קרא עוד »

צרו קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​